۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۴۱۹۵

آموزش رو‌ش‌های مطالعه صحیح در نمایشگاه «خیابان کتاب»

خبرگزاری رسا ـ رو‌ش‌های مطالعه صحیح و تمرکز در نمایشگاه «خیابان کتاب» از سوی کارشناسان این حوزه به مخاطبان آموزش داده می‌شود.
کتابخواني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به منظور افزایش مهارت‌های کتابخوانی و رشد کیفی مطالعه به همت فرهنگسرای گلستان و مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت نمایشگاه کتابی در این منطقه برپا شده است.

 

در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه رو‌ش‌های مطالعه صحیح و تمرکز بوسیله فاطمه نفری، از کارشناسان فرهنگی به مخاطبان آموزش داده می‌شود.
 
در این غرفه، هفت مهارت مطالعه به طور جداگانه دنبال می‌شود که عبارتند از: روش صحیح مطالعه؛ روش‌های برنامه برای مطالعه؛ تند خوانی؛ دقیق خوانی؛ تقویت حافظه؛ افزایش تمرکز حین مطالعه و کاهش اضطراب امتحان. گفتنی است که هرکدام از این روش‌ها متناسب با هر فرد(سن،میزان تحصیلات) آموزش داده می‌شود.
 
روش‌های مطالعه مجموعه‌ای از مهارت‌هایی هستند که در راستای آموختن و فراگرفتن به‌کار گرفته می‌شوند. این روش‌ها بسته به هدف یادگیری با یکدیگر متفاوت بوده و برای موفقیت در مدرسه و کسب نمرات عالی ضروری و حیاتی هستند. همچنین در تمام مراحل زندگی فرد می‌توانند مفید باشند.
 
در سطح وسیع‌تر، هر مهارتی که توانایی فرد را در مطالعه و قبولی در امتحانات افزایش می‌دهد می‌تواند مهارت مطالعه نامیده شود، این موارد می‌توانند شامل مدیریت زمان و روش‌های انگیزشی باشند.
 
مهارت‌های مطالعه روش‌های جداگانه‌ای هستند که معمولاً در زمان کوتاه و در تمام یا بیشتر زمینه‌های مطالعه می‌توانند آموخته شوند؛ بنابراین باید آنها را از روش‌های خاصی که به یک زمینه خاص از مطالعه مربوط هستند، مثل موسیقی یا تکنولوژی، و توانایی‌های ذاتی دانش آموزان، مثل جنبه‌های هوشی یا سبک‌های یادگیری، تمیز داد.
 
خیابان کتاب در طول هفته کتاب و کتابخوانی در میدان نبوت برپا شده است و تا سوم آذرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای حضور در این خیابان می‌توانند به نشانی نارمک، میدان نبوت مراجعه کنند./998/د102/ق
 
منبع: فرهنگسرای گلستان
ارسال نظرات