۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۰۴۶۱۳

افزایش 120 درصدی مطالعه در کتابخانه بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه مرجع بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از جمله کتابخانه های تخصصی به شمار می رود که مطالعه آثار و کتب در این مجموعه در مقایسه با سال های گذشته از افزایش 120 درصدی برخوردار بوده است.
بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به لحاظ کارکردی می توان کتابخانه های آستان قدس رضوی را به چهار دسته عمومی، آموزشگاهی، دانشگاهی و تخصصی تقسیم کرد که کتابخانه مرجع بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی  با دارا بودن بیش از 79 هزار و500 جلد کتاب، از کتابخانه های تخصصی شهر مشهد محسوب می شود.

این کتابخانه فضایی افزون بر هزار و 500 متر مربع را به خود اختصاص داده است و با 171 نیروی انسانی اداره می شود.

در سال گذشته  3 هزار و 650 نفر به کتابخانه این مرکز علمی- پژوهشی مراجعه کردند که تعداد 3 هزار و 190 جلد کتاب به امانت برده شده است و موضوعات اسلام، تاریخ، ادبیات فارسی، عرب و سایر کشورها به ترتیب بیشترین مباحث و موضوعات این کتاب ها را تشکیل می دهد.

سفارش خرید و انجام خدمات فنی مکتوب، جمع‌آوری کتاب‌های مورد نیاز برای تحقیق و سازماندهی برای دسترسی سریع به اطلاعات و تهیه و تنظیم کتاب‌شناسی موضوع‌های کتاب‌های فهرست شده در بخش فنی از جمله خدمات ارائه شده در این کتابخانه است.

این مجموعه فرهنگی، با دارا بودن بسیاری از کتاب‌های مرجع در زمینه‌های علوم قرآنی، تفسیر، حدیث، فقه و اصول، کلام و فلسفه، تاریخ، ادبیات فارسی، عربی و کتابشناسی، نه تنها جوابگوی نیاز‌های تحقیقاتی گروه‌های پژوهشی بنیاد است، بلکه نیاز مطالعاتی دانشگاه ها و محققان خارج از این موسسه را تا حد قابل توجهی برطرف می‌کند.

رده بندی کتاب‌ها در این کتابخانه براساس نظام رده‌بندی کنگره (1C) صورت گرفته است و برای سهولت کار محققان کتابخانه به صورت قفسه باز اداره می‌شود.

تمام پژوهشگران بنیاد از خدمات کتابخانه استفاده می‌کنند و دانشگاهیان و پژوهشگران خارج از این مرکز نیز با ارائه معرفی نامه از دانشگاه یا سازمان محل خدمت خود می‌توانند از منابع و خدمات کتابخانه بهره‌مند شوند.

کتابخانه مرجع بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در سال 1363 تاسیس شده و می‌کوشد، نقش بسیار ارزنده کتاب و کتابخانه را در مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه به جامعه بشناساند و گام‌های موثری را در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی بردارد./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات