۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۰۳۴

اعتراف رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب هوشمند آمریکایی در حمله به غزه

خبرگزاری رسا ـ شبکه دو تلویزیون اسرائیل اذعان کرد که ارتش این رژیم در جریان جنگ اخیر در غزه با استفاده از بمب های آمریکایی، برخی ساختمان های غزه را تخریب کرد.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه دو تلویزیون اسرائیل اعتراف کرد که ارتش صهیونیستی در جریان جنگ اخیر به غزه از بمب های آمریکایی SDB ساخت شرکت بوئینگ برای منهدم کردن ساختمان های این منطقه استفاده کرد.

 

به گفته «نیر دفوری» خبرنگار نظامی این شبکه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی این بمب ها را سرمای نافذ می نامد و آن را در سال 2006 خریداری کرده و در سال 2011 در اختیار جنگنده های اف 15 و اف 16 قرار داد.

 

این بمب ها در اصابت به اهداف خود دقت بالایی دارند و بنابر اعلام تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم اولین بار تابستان گذشته و به عبارت بهتر در سال 2014 از آن در حمله به غزه استفاده کرد.

 

اکنون موضوع بمب هایی با قطر اندک مطرح است که به طور اختصاری «اس. دی. بی» یا جی.بی. یو-39  نامیده می شود که از نوع بمب های لغزنده ای هستند که با دقت به اهداف مورد نظر  اصابت می کنند.

 

وزن این بمب ها 110 کیلوگرم بوده و هدف از ساخت آن این است که هواپیماها بتوانند تعداد بیشتری بمب حمل کنند.

 

بیشتر هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا این قابلیت را دارند که یک بسته چهار عددی از بمب های اس.دی.بی را به جای یک بمب 907 کیلوگرمی حمل کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات