۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۰۵۰۳۵

نگرانی آمریکا از استقرار سامانه دفاعی «اس 400» روسیه در سوریه

خبرگزاری رسا ـ یک مقام بلندپایه آمریکایی از نگرانی کشورش در مورد استقرار سامانه دفاعی اس 400 روس در «لاذقیه» خبر داد.
اس 300

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام بلندپایه آمریکایی از نگرانی کشورش در مورد استقرار سامانه دفاعی اس 400 روس در «لاذقیه» (غرب سوریه) خبر داد.

 

این مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: استقرار این سامانه ضدهوایی در پایگاه «حمیمیم» در سوریه، نگرانی های جدی آمریکا را برانگیخته است.


این منبع، استقرار این سامانه تسلیحاتی مدرن را «تهدیدی قابل توجه برای همه دنیا» خواند و «نگرانی جدی خود را در مورد عملیات هوایی در سوریه» ابراز کرد.


بر پایه این گزارش، موشک های این سامانه با برد 400 کیلومتر تهدیدی بالقوه برای ائتلاف ضد داعش که آمریکا هدایت آن را برعهده دارد، تلقی می شود.


یک مقام دیگر آمریکایی که به نام وی نیز اشاره نشد، با بیان این که موشک های روس نباید بر پروازهای ائتلاف ضد داعش تاثیر بگذارند، اعلام کرد: ما قصد دخالت در عملیات روسیه را نداریم آن ها نیز در عملیات ما اخلال ایجاد نخواهند کرد.


این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: روسیه بیش از 30 تانک «تی 90» و «تی 72» را در لاذقیه مستقر کرده است که معلوم نیست مورد استفاده ارتش روسیه قرار می گیرد و یا نیروهای ارتش سوریه آن را به کار می برند.


مسکو خبر استقرار سامانه موشکی اس 400 را پس از آن اعلام کرد که روز سه شنبه یک فروند جت «سوخو 24» روسیه بر فراز سوریه سرنگون شد.


«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه گفت: این هواپیما با یک موشک هوا به هوای پرتاب شده از جت اف 16ترکیه در خاک سوریه سرنگون و در چهار کیلومتری مرز ترکیه سقوط کرده است.


مقام های ترکیه روز سه شنبه تایید کردند جنگنده های اف 16 ترکیه پس از «هشدارهای مکرر»، یک فروند بمب افکن سوخوی 24 روسی را که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، ساقط کردند.


مسکو اعلام می کند که این جنگنده در آسمان سوریه هدف قرار گرفته است./982/ب101/د

 

منبع: ایرنا
ارسال نظرات