۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۱۴۶

آغاز طرح زیارت نیابتی حرم امام حسین و خدمت رسانی آستان مقدس علوی به زائران

خبرگزاری رسا ـ طرح زیارت نیابتی حرم مطهر امام حسین(ع) در آستانه اربعین حسینی آغاز شد و پس از آن به 6 نفر از زائران هدایای معنوی اهدا خواهد شد.
حرم امام حسين(ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد که مراسم زیارت نیابتی به جای افرادی که موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی نشده اند، راه اندازی شده است.

 

ولاء صفار مسؤول بخش رسانه ای این آستان با ذکر خبر فوق گفت: میلیون ها تن در این طرح ثبت نام کرده اند و آستان مقدس حسینی در نظر دارد میان این افراد قرعه کشی کند و پرچم مطهر گنبد امام حسین(ع) به اولین اسم هدیه داده می شود.

 

وی افزود که 5 اسم دیگر نیز انگشترهایی که نگین آنها از قبر شریف اباعبدالله(ع) با قدمت 70 سال ساخته شده است، دریافت می کنند.

 

صفار اعلام کرد که ثبت نام تا اذان ظهر روز اربعین ادامه خواهد یافت و هر فردی حق دارد اسامی اعضای خانواده خود را نیز ثبت نام کند.

 

خدمت‎رسانی آستان مقدس علوی به زائران اربعین

 

آستان مقدس علوی نیز در ایام اربعین حسینی در حال خدمت رسانی به میلیون ها زائری است که با پای پیاده به سوی کربلای معلا روانه شده اند.

 

موکب این آستان در عمود 96 مسیر نجف به کربلا مستقر است و در زمینه های مختلف به زائران خدمت می کند.

 

سفیر اندونزی به زیارت حرم امام علی شتافت

 

سازفین نور الدین سفیر اندونزی در عراق پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام علی(ع) و دیدار با حجت الاسلام سید علاء موسوی تولیت این آستان، خدمات ارائه شده به زائران را بسیار مطلوب توصیف کرد.

 

وی افزود: با مشاهده خدمات ارائه شده از سوی تولیت آستان مقدس حسینی تحت تاثیر قرار گرفته و به نام دولت اندونزی از این خدمات تقدیر و تشکر می کنیم.

 

سفیر اندونزی با اشاره به اینکه برای سومین بار به زیارت حرم امام علی(ع) مشرف شده است، از حضور 135 زائر اندونزیایی در این دیدار خبر داد.

 

توزیع گاز و نفت میان هیأت‎های عزاداری

 

استانداری کربلا تعداد 100 هزار کپسول گاز را میان هیأت های عزاداری این شهر توزیع کرد.

 

همچنین یک میلیون و 250 هزار لیتر نفت سفید به صورت رایگان در اختیار هیأت ها قرار گرفت تا مشکلی در راه خدمت رسانی به زائران میلیونی اربعین حسینی وجود نداشته باشد./980/ب901/د

ارسال نظرات