۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۲۴۰
امام جمعه بیروت:

افزایش تنش میان مسکو و آنگارا موجب نگرانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت انتخاب رییس جمهور را عامل رفع مشکلات اقتصادی و به تبع آن امنیتی دانست.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: لبنان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک رییس جمهور مقتدر دارد تا نظام سیاسی کشور را سامان بخشی کند.

 

وی افزود: تنها راهی که در مقابل احزاب سیاسی باقی مانده است، توافق است و مسؤولان احزاب باید با مقدم داشتن مصالح و منافع مردم، از اقدامات حزب گرایانه دوری کنند و  با تمسک به اصل مشارکت ملی و وحدت مشکلات را از میان بردارند.

 

سید علی فضل الله، وضعیت امنیتی کشور را مرتبط با اوضاع سیاسی آن دانست و خاطر نشان کرد: اگر یک ساختار سیاسی مقتدر داشته باشیم که در راس آن رییس جمهور، جریانِ سیاست کشور را به نحو احسن هدایت کند، مشکلات اقتصادی رفع شده و امنیت در کشور به صورت کامل مستقر خواهد شد.


امام جمعه بیروت در ادامه به موضوع هدف قرار گرفتن جنگنده روسی از سوی ترکیه پرداخت و اظهار داشت: افزایش تنش میان مسکو و آنکارا جای نگرانی است. این اقدام ترکیه پیامدهای خطیری را به دنبال خواهد داشت.

 

این روحانی لبنانی در پایان با اشاره به مساله فلسطین خاطر نشان کرد: مردم مقاوم فلسطین با تمام توان بر استمرار انتفاضه خود تکیه دارند و به یاری خداوند تا احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین این انتفاظه ادامه خواهد یافت./1321/ ب901/ک

ارسال نظرات