۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۰۵۲۵۲

تاکید اسلام بر ضرورت کسب روزی حلال و پرهیز از ثروت اندوزی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد مکرم مصر به موضوع کسب روزی حلال در اسلام اشاره و تاکید کرد که دعای فردی که روزی‌اش را از راه حرام به دست آورد مستجاب نخواهد شد.
مظهر شاهين، از علماي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مظهر شاهین امام جمعه مسجد مکرم مصر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تاکید کرد که اسلام دین جامع و کاملی برای تمامی عرصه‌های حیات انسانی است.


مظهر شاهین افزود: تعداد فراوانی از آیات قرآن بر موضوع عبودیت، بندگی و علاقه مسلمان به خداوند اشاره دارد. آیات دیگری نیز در قرآن وجود دارد که به موضوع معامله انسان با خداوند و معامله انسان با برادر دینی‌اش نظیر رابطه پدر و پسر و یا انسان و همسایه خود، تاکید دارد.


شاهین با بیان آنکه تعاملات مادی یکی از مسائل مهم و کلیدی قرآن کریم است، خاطر نشان کرد: ثروت به عنوان شاهرگ حیات بشری به حساب می‌آید اما مهمتر از مال آن است که این ثرت از کجا آمده و در چه راهی خرج می‌شود زیرا اسلام بر لزوم کسب مال از راه حلال اصرار دارد.


امام جمعه مسجد مکرم مصر ادامه داد: هیچ تفاوتی در دین اسلامی میان معامله با خدا و معامله با مال نیست. مثلا کسی که روزی خود را از راه حرام و یا راهکارهای غیر شرعی به دست می‌آورد، خداوند هیچگاه دعایش را مستجاب نکرده و او را مورد آمرزش خود قرار نمی‌دهد. در زمان حضرت رسول (ص) فردی در یکی از جنگ‌ها به شهادت رسید اما پیامبر تاکید کرد که اطلاق شهید بر چنین فردی صحیح نیست زیرا وی دو درهم از غنیمت‌های جنگی دزدی کرده است.


وی به موضوع احتکار برخی کالاهای اساسی جامعه اشاره و تصریح کرد: احتکار، با اخلاق اسلامی تنافی دارد زیرا محتکر با فشار به مردم، منافع مادی خود را تامین می‌کنند و این امر به نشر فساد و جنایت در جامعه منجر خواهد شد./981/ب901/ک

ارسال نظرات