۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۷۴۳

مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره تولید دانش بنیان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی» با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت انتشارات «دانش بنیان فناور» منتشر شد.
 کتاب «راهبرد توليد دانش بنيان؛ جايگاه شرکت‌هاي دانش بنيان در اقتصاد مقاومتي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی» با تاکید بر بیانات  رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متواتر و مختلف شرکت‌ها و فعالان تولید دانش بنیان در پنج فصل گردآوری و منتشر شده است.

 

فصل نخست، مربوط به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه و فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. فصل دوم نیز به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت‌ها و فعالان تولید دانش بنیان می‌پردازد و سومین فصل کتاب به بیانات ایشان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو معاونت علمی اختصاص دارد.

 

سایر بیانات مقام معظم رهبری در موضوع تولید دانش بنیان نیز در فصل چهارم مطرح شده و فصل پایانی کتاب نیز شامل تعدادی از سخنرانی افراد در محضر مقام معظم رهبری است.

 

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مقدمه کتاب به لزوم عبور از وابستگی به منابع اولیه و فروش مواد خام اشاره کرده و در ادامه نوشته است: «اکنون پس از یک دوره تحریم ظالمانه فضای پساتحریم را آغاز کرده ‌ایم، توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان و کمک به توسعه و ارتقاء توانمندی آن‌ها، با هدف رهایی از فروش منابع طبیعی کشور و حرکت به سمت «تولید دانش بنیان» بیش از پیش ضرورت می‌یابد. به‌عبارت دیگر، راه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی از مسیر اقتصاد و تولید دانش بنیان می‌گذرد.»

 

در فصل دوم کتاب، جدولی براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پژوهشگران و مسؤولان شرکت‌های دانش بنیان مدون شده است که به واسطه آن، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مخاطبان می‌توانند حجم بالایی از نکات مهم را به دست آورند. کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان» براساس موضوعات سخنرانی‌ها و بیانات، دسته‌بندی شده است.

 

ویرایش دوم کتاب «راهبرد تولید دانش بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی» در قطع رقعی، 220 صفحه، با شمارگان پنج‌هزار نسخه به کوشش ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی با مشارکت انتشارات«دانش بنیان فناور» منتشر شده است./998/د102/ق 

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظرات