۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۴۳۸

معاون رییس پارلمان عراق خواستار پاسخ قاطع دولت به تجاوز ترکیه شد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق طی بیانیه‎ای ورود نظامیان ترکیه به خاک این کشور را نقض حاکمیت عراق دانست و خواستار پاسخ قاطع دولت به تجاوز ترکیه شد.
همام حمودي، معاون رييس پارلمان عراق



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق امروز طی پیامی به حضور نظامیان ترکیه در خاک کشور عراق واکنش نشان داد.


وی ضمن محکوم کردن حضور نظامیان ترکیه در عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق باید در برابر این نقض آشکار حاکمیت این کشور با استفاده از همه روش‎های ممکن مطابق با قانون اساسی عراق و قانون‎های بین المللی رفتار کند.


معاون رییس پارلمان عراق افزود: هرگونه دخالت خارجی و عربی بدون اجازه و موافقت حکومت عراق را به شدت محکوم و آن را اقدامی دشمنانه توصیف می‎کنیم.


وی مردم عراق را قدرتمندتر از روزهای گذشته توصیف کرد و اظهار داشت: مردم عراق نسبت به گذشته قوی‎تر و نیرومند‎تر شده است و بهتر می‎تواند از اراضی و حق حاکمیت خود در برابر هر گونه تجاوز دفاع کند.


حجت الاسلام حمودی ادامه داد: مردم عراق در مبارزه با جریان تروریستی داعش که از حمایت‎های بین المللی برخی از کشورهای برخوردار است توان و قدرت خود را به جهانیان اثبات کرده‎اند.


گفتنی است که دفتر حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح ترکیه در نزدیکی موصل، بدون اجازه به عراق حمله کرده‌اند و باید سریع‌تر خاک کشور را ترک کنند.


پیش از این گزارش شده بود ترکیه 130 نیروی زمینی این کشور را عازم خاک عراق کرده است. مأموریت این نیروها، مطابق ادعاها، «آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد» برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام شده است./994/ب902/ک

ارسال نظرات