۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۷۲۰۱
شیخ قبلان:

فقدان بصیرت سیاسی کشور را به لبه برتگاه سوق داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به ضعف دولت در اداره کشور تاکید کرد که نبود هوشیاری در مسؤولان مشکلات فراوانی را به بار آورده است.
حجت الاسلام احمد قبلان، خطيب جمعه برج البراجنه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به آنکه سرنوشت کشور همچنان با خطر روبه‌رو است تاکید کرد: هرگاه احساس می‌کنیم که مشکلات حل شده و به راهکارها نزدیک شدیم، ناگهان با پیچیدگی جدید، بازگشت به نقطه اول، افزایش نسبت بحران و بی‌فایده ماندن مذاکرات مواجه می‌شویم.


شیخ احمد قبلان در خطبه‌های امروز نمازجمعه افزود: تاکی باید مردم لبنان این‌همه تراژدی اجتماعی، معیشتی و امنیتی را تحمل کرده و با این همه مشکلات در حکومت، انتخاب رییس جمهور، قانون و موسسه‌ها دست و پنجه نرم کنند؟


شیخ قبلان ادامه داد: کسی که در پاکسازی کشور از زباله‌ها عاجز است، هیچگاه نخواهد توانست کشوری را اداره و یا حکومتی را تاسیس کند. حوادث لبنان شکست سیاسی ضمن اظهار شکست سیاسیان، نشان دهنده فقدان منصب ریاست جمهوری، قانون انتخاباتی مشخص و همزیستی همگانی است.


وی با اشاره به آنکه سیاست لبنان مبتنی بر منطق مشارکت نبوده بلکه بر اساس استبداد و منفعت طلبی است، خاطر نشان کرد: اگر مسؤولان هوشیار نشده و ایمان نداشته باشند که توافق تنها راه حل بحران‌ها است و هیچ ثباتی بدون همکاری همه جانبه حاصل نشده و کشور را از لبه پرتگاه نجات نمی‌دهد، ثمره این همه بحث و درگیری چیزی جز هزینه‌های فراوان بر دوش کشور گذاشتن نخواهد بود./981/ب902/ک

ارسال نظرات