۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۷۵۵۳
از سوی الازهر؛

مسابقه‌ «ترویج شیعه‌هراسی» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی الازهر، در قالب برگزاری مسابقه‌ای با موضوع «خطر نفوذ تشیع» تلاش برای ایجاد موج جدیدی از شیعه‌هراسی در مصر را آغاز کرده است.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیریت دانشگاه اسلامی الازهر که مرجعیت مذهبی اهل تسنن را دارد، در اقدامی فرقه‌گرایانه و ناقض وحدت اسلامی از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی درباره موضوع «نشر تشیع در جامعه اهل تسنن؛ دلایل، خطرات و راه‌های مقابله» خبر داد.

 

این مسابقه با اعلام فراخوان از سوی مرکز اسلامی الازهر از دیروز، 22 آذرماه آغاز شده است و به مدت 10 روز ادامه دارد.

 

الازهر برای برگزیدگان این مسابقات که ویژه دانشجویان خارجی این دانشگاه است، جوایزی بالغ بر 42 هزار جنیه(واحد پول مصر) اختصاص داده است.

 

5 ، 4 و 3 هزار جنیه برای نفرات اول تا سوم، 2 هزار جنیه برای 10 برگزیده بعدی و هزار جنیه مصر نیز برای 10 شرکت‌کننده دیگر، از جمله جوایز این مسابقه هستند.

 

مسابقه «نفوذ تشیع در میان اهل تسنن؛ دلایل، خطرات و راه‌های مقابله»، در 2 بخش برگزار خواهد شد که در  بخش نخست با عنوان «بخش علمی» از شرکت‌کنندگان خواسته شده است، 2 کتابی را که به اندیشه شیعی پرداخته‌اند، خلاصه‌نویسی کنند و گزارشی علمی از این دو کتاب بنویسند.

 

شرکت‌کنندگان باید یک کتاب درباره تشیع را در 5 صفحه مانند نمونه‌ای که ضمیمه فراخوان مسابقه شده است و یک کتاب دیگر را در حداکثر 10 صفحه به شرط عدم به‌کارگیری واژگان کتاب خلاصه‌نویسی کنند.

 

این گزارش علمی باید شامل معرفی 10 کتاب منبع ومهم علمای شیعه به همراه معرفی نویسندگان آنها و نیز معرفی 10 اندیشمند اهل تسنن که به شیعیان پاسخ داده‌اند و نیز معرفی مهم‌ترین تألیفات این علمای سنی مذهب باشد.

 

در بخش علمی مسابقه شرکت‌کنندگان باید پژوهشی علمی و مستند درباره مهم‌ترین تلاش‌های الازهر و علمای آن برای مقابله با نفوذ تشیع(مد شیعی) بنویسند.

 

بخش دوم این مسابقه بخش هنری نام‌گذاری شده است. شرکت‌کنندگان در این بخش باید نمایشنامه‌ای درباره اندیشه تشیع تهیه کنند که در قالب گفت‌وگو بوده و پاسخ و واکنشی به این اندیشه باشد.

 

همچنین، شرکت‌کنندگان در این بخش از مسابقه می‌توانند با تهیه یک پرونده الکترونیکی که شامل نقشه‌های ذهنی، مفاهیم و تصاویری درباره تشیع، یک سخنرانی ضد شیعی که شامل پاسخ به «ادعاهای» شیعه است، یک شعر حداقل 20 بیتی ضد شیعی و نیز داستانی درباره دو دوست که یکی از آنها به مذهب تشیع گرویده است و دیگری تلاش می‌کند تا او را به مذهب تسنن بازگرداند، در این بخش شرکت کنند.

 

گفتنی است، همزمان با این اقدام فرقه‌گرایانه و ضد شیعی الازهر، مفتی سابق مصر نیز علیه مذهب تشیع موضع گرفته و در اعتقاد آنان به قرآن کریم تردید کرده است.

 

پیش از آن وزارت اوقاف مصر نیز 2 تن از قاریان مشهور این کشور را به دلیل سفر به ایران از قرائت منع کرده است.

 

این درحالی است که مردم مصر دوستدار و محب اهل بیت(ع) هستند و مراقد منسوب ائمه از جمله مسجد الحسین(ع) را که بنا بر روایت‌هایی محل دفن سر مبارک امام حسین(ع) است، تکریم می‌کنند و مانند شیعیان به زیارت مراقد مطهر می‌روند.

 

مصر مرکز حکومت شیعی فاطمیون بوده که در همین دوره مسجدی با نام حضرت زهراء(س) را تأسیس کردند و بعدها این مسجد به مرکز الازهر تغییر نام داد که در میان اهل تسنن مرجعیت یافت./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات