۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۲۱۱
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

تشکیل ائتلاف از سوی عربستان سبب تسمخر آل سعود می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که تا وقتی عربستان سعودی دست از اندیشه وهابی و تکفیری برندارد ائتلاف سعودی ضد تروریسم هیچ تاثیری نخواهد داشت.
شيخ صهيب حبلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان در پیامی دعوت عربستان سعودی از کشورهای اسلامی برای تشکیل ائتلاف علیه تروریسم را موجب به سخره گرفته شدن آل سعود خواند.

 

وی افزود: تا زمانی که عربستان دست از تبلیغات اندیشه وهابیت خود برندارد و جلوی صدور فتواهای افراطی را که موجب تکفیر غیر وهابی ها می شود، نگیرد نمی تواند در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سخن بگوید.

 

این عالم اهل سنت لبنان این سوال را مطرح کرد که آیا مفتی های وهابی عربستان در گفتمان های دینی خود اعتدال و گذشت از دیگران را ترویج می کنند؟ آیا عربستان به مسلمانان اجازه زیارت از اماکن مقدسه و مقبره اولیای خداوند را می دهد؟ آیا اندیشه حاکم در عربستان نسبت به فرق دیگر مسلمانان مانند شیعه دیدگاه مثبتی پیدا کرده است؟ آیا عربستان از جنایت های گسترده ای که بر مبنای اندیشه تکفیری علیه مردم منطقه مرتکب شده عذرخواهی کرده است؟ تا این مسایل محقق نشود این ائتلاف یک کار مضحک است.

 

امام جمعه مسجد اهل سنت صیدای لبنان اظهار داشت: اگر عربستان سعودی به صورت حقیقی به دنبال تشکیل ائتلافی علیه تروریسم است باید به سرعت برای آزادسازی قدس شریف از چنگال تروریست های صهیونیستی اقدام کند.

 

حبلی در پایان خاطر نشان کرد: عربستان برای نشان دادن حسن نیت خود در این ائتلاف باید در کنار حزب الله با رژیم صهیونیستی به مقابله بپردازد و علیه ترکیه به دلیل حمایت از داعش، تجاوز به عراق و ویران کردن سوریه، اقدامات لازم را انجام دهد./1321/ب902/د

ارسال نظرات