۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۸۳۳۷

امام جمعه نجف هدف از تشکیل ائتلاف سعودی را مقابله با شیعیان خواند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف هدف از تشکیل ائتلاف نظامی عربستان را مقابله با پیشرفت بسیج مردمی عراق و ضربه زدن به شیعیان توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، به ائتلاف اسلامی نظامی ضد تروریسم عربستان اشاره کرد و گفت: این ائتلاف دارای نقاط ابهام و سوالات بسیاری است. این ائتلاف غیر شرعی است زیرا بدون مشورت عراق به عنوان یکی از کشورهای که تروریسم در آن وجود دارد، تشکیل شده است.

 

وی هدف از این ائتلاف را مبارزه با شیعیان توصیف کرد و افزود: این ائتلاف اهداف دیگری را دنبال کرده و نمی خواهد در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: ائتلاف سعودی زمانی شکل گرفت که شیعیان در قالب بسیج مردمی توانستند پیروزی‎های ارزشمندی را در الانبار و الرمادی بدست بیاورند و بخش عمده‎ای از این مناطق را از لوث تروریسم پاک سازی کنند.


امام جمعه نجف به یکی دیگر از اهداف تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی ضد تروریسم عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان با تشکیل این ائتلاف درپی ممانعت از آزاد سازی موصل به دست شیعیان است.

 

ترکیه به حاکمیت عراق تجاوز کرده است


وی تاکید کرد که عربستان دختر آشکار ایالات متحده آمریکاست و ما نیز در مقابل این گونه اقدام‎های طائفه گرایی ایستادگی می کنیم.


حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه این هفته به حضور نظامی ترکیه در خاک عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ترکیه به حق حاکمیت عراق و خواست مجامع بین المللی برای خروج هر چه سریعتر از خاک این کشور بی توجه است.


وی خواستار خروج همه نیروهای نظامی ترکیه از خاک عراق شد و تصریح کرد: حضور نظامیان ترکیه در عراق تجاوز آشکار به حق حاکمیت این کشور محسوب می‎شود. ترکیه از این تجاوز خود به شدت ضرر خواهد کرد.


شیخ زکزاکی باید فوری آزاد شود


امام جمعه نجف به کشتار شیعیان در نیجریه اشاره کرد و گفت: دولت نیجریه، شیعیان این کشور را به دون هیچ جرم و اتهامی قلع و قمع کرد. این شیعیان کسانی بودند که اربعین حسینی (ع) را به صورت باشکوه در نیجریه برگزار کردند و دشمنان به ویژه عربستان نتوانستند این مراسم را تحمل کرده و به کشتار آنان پرداختند.


وی سکوت مجامع بین المللی به ویژه سازمان‎های حقوق بشر در مقابل کشتار شیعیان در نیجریه را محکوم کرد و خواستار آزادی حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور شد.


حجت الاسلام قبانچی در پایان تاکید کرد که خداوند از عاملان کشتار وحشیانه شیعیان در نیجریه انتقام خواهد گرفت./994/ب902/د

ارسال نظرات