۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۳۴۵

فتوای علمای بنگلادش برای مقابله با سوءبرداشت از قرآن

خبرگزاری رسا ـ علمای مسلمان و روحانیان بنگلادش اعلام کردند که در حال صدور فتوایی علیه افراط‌گرایانی هستند که با سوءبرداشت از قرآن کریم جوانان را گمراه می‌کنند.
بنگلادش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمان از جمله علمای مدارس اسلامی «کوامی» بنگلادش پس از دیدار با مقامات پلیس این کشور در داکا، پایتخت بنگلادش، توافق کردند که فتوای مقابله با سوء برداشت از قرآن را به امضا برسانند.

 

برخی منتقدان معتقدند که مدارس کوامی بنگلادش به پرورش افراط‌گرایان می‌پردازند، اما رهبران این مدارس این اتهامات را رد می‌کنند.

 

فریدالدین مسعود، رییس جماعت العلمای بنگلادش گفت: پلیس پیشنهاد من مبنی بر استفاده از این فتوا برای مقابله با افراط‌گرایی را پذیرفت.

 

وی افزود: ما امضای 100 هزار نفر از علما و روحانیان مسلمان در بنگلادش را برای این فتوا جمع خواهیم کرد.

 

مسعود ادامه داد: در جریان نمازهای جمعه نیز علما در سخنرانی‌های خود در محکومیت افراط‌گرایی سخن خواهند گفت و مردم را از سوءاستفاده افراط‌گرایان از اسلام و قرآن برای پیشبرد اهداف نظامی خود آگاه خواهند کرد.

 

همکاری پلیس و علمای بنگلادش پس از آن آغاز شد که کشتار شیعیان و دیگر اقلیت‌ها در این کشور افزایش یافته است.

 

در برخی از این حملات داعش مسؤولیت حمله را پذیرفته است، اما مقامات دولتی بنگلادش این حملات را به افراط‌گرایان داخلی نسبت داده و می‌گویند که داعش هیچ پایگاهی در این کشور ندارد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات