۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۸۴۵۶
معاون وزیر امور خارجه سوریه:

عربستان نمی‎تواند بخشی از جنگ علیه تروریسم باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: تفاوتی بین اقدامات گروه تروریستی داعش و رژیم عربستان وجود ندارد، از این رو این رژیم نمی تواند بخشی از جنگ علیه تروریسم باشد.
فيصل مقداد معاون وزير خارجه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‎وگو با خبرگزاری ریانووستی، امکان مشارکت سوریه در ائتلاف های فرضی مبتنی بر رویکرد طائفه ای یا مذهبی را رد کرد و گفت: تروریسم دین و مذهب نمی شناسد و بین اقدامات گروه تروریستی داعش و رژیم عربستان که از گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کند، تفاوتی وجود ندارد از همین رو این رژیم نمی تواند بخشی از جنگ علیه تروریسم باشد.


وی خاطرنشان کرد: در نشستی که اخیرا سعودی تحت عنوان معارضان سوری برگزار کرد، چهره هایی از گروه های تروریستی نیز در آن شرکت داشتند.


معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: با تروریست ها نمی توان جز در صحنه های نبرد روبه رو شد، از این رو ما با گروهای معارض واقعی که در صحنه حضور دارند و تاثیرگذار هستند دیدار می کنیم و معتقد نیستیم که عربستان شایستگی برگزاری چنین نشست های را دارد زیرا به طور آشکار از گروه های تروریستی حمایت می کند.


فیصل المقداد با رد اتهام مقام های ترکیه و آمریکا مبنی بر خرید نفت گروه تروریستی داعش توسط سوریه، طرح چنین اتهامی را ادعایی واهی و بی ارزش عنوان کرد.


وی، هدف آن را منحرف کردن افکار عمومی از تجارت نامشروع نفت بین نظام اردوغان و داعش دانست و تاکید کرد که سوریه نفت را از کشورهای دوست به ویژه ایران وارد می کند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات