۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۳۰۸۷۵۸
مفتی مصر:

معیار اساسی رسانه‎ها دستورات قرآن باشد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر رسانه‎ها را مانند سلاحی در برابر افکار افراطی دانست و تاکید کرد که رسانه‎ها باید رویکرد خود را تغییر و بر اساس دستورات قرآنی قرار دهند.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر در همایشی که با عنوان صلح و اعتدال گرایی از سوی دارالافتای لبنان برگزار شد، بر ضرورت مبارزه با افکار افراطی تاکید کرد و گفت: رسانه‎ها اعم از شنیداری، دیداری و مکتوب، مسؤولیت سنگینی را در مبارزه با افکار منحرف و افراطی گرایی دارند.


وی افزود: رسانه‎ها به عنوان یکی از بهترین سلاح‎های مبارزه با افکار افراطی باید دارای قانون و چارچوبی باشند که اسلام در این راه بهترین معیارها برای آنان است.


مفتی مصر تاکید کرد:
رسانه‎ها دینی باید هدف و معیار خود را بر اساس دستورات قرآن کریم مانند امر به معروف و نهی از منکر با شرائط و آدابش را برای خود برنامه ریزی کنند.


علام خواستار تناسب برنامه‎ رسانه‎ها با مخاطبان شد و ادامه داد: برنامه‎ها باید متناسب با مخاطبان در هر زمان و مکان و به صورت ساده تهیه شده باشد که مغز و فکر انسان را دچار درگیری ذهنی نکند.


وی صداقت در سخنان و انتقال آن را از معیار‎های رسانه‎ها دانست و تاکید کرد که رسانه‎ها باید در سخنانشان صادق باشند و سخنان دیگران به صورت صحیح انتقال دهند./994/ب902/د

ارسال نظرات