۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۹۰۸۶

رهبران مسلمان آمریکا با اسلام‌هراسی مقابله می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رهبران مسلمان در آمریکا با اجرای برنامه‌های مختلف با موج جدید رشد اسلام‌هراسی در نتیجه اظهارات ضداسلامی دونالد ترامپ مقابله می‌کنند.
امريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمان در آمریکا اجرای برنامه‌های متعددی را برای مقابله با موج جدید رشد اسلام‌هراسی در نتیجه اظهارات ضداسلامی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی آمریکا در دستور کار قرار داده‌اند.

 

خبر اجرای این برنامه‌ها که شامل ترغیب مسلمانان به شرکت در انتخابات و برگزاری روز درهای باز در مساجد است دیروز، 30 آذرماه، اعلام شد؛ یک روز پس از آنکه نشستی اضطراری با حضور 100 نفر از رهبران مسلمانان سراسر آمریکا برای بررسی و رسیدگی به مسئله اسلام‌هراسی برگزار شد.

 

مسئولان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، جمعیت اسلامی شمال آمریکا و شورای امور عمومی مسلمانان آمریکا از جمله حاضران در این نشست اضطراری بودند.

 

سازمان‌دهندگان این برنامه اعلام کردند که امیدوارند با همکاری با گروه‌های بین دینی و حقوق مدنی، بتوانند با سیاستمدارانی که دیدگاه‌های متعصبانه دارند مقابله کنند.

 

احساسات ضداسلامی در آمریکا در پی اظهارات متعصبانه ترامپ به ویژه در مورد منع کامل ورود مسلمانان به آمریکا شدت گرفته است.

 

این سخنان پس از حمله یک زوج تکفیری در شهر سن‌برناردینوی کالیفرنیا مطرح شد.

 

اقامه نماز مقابل دفتر ترامپ

 

مسلمانان آمریکا روز یکشنبه، 29 آذرماه، نیز در اعتراض به اظهارات ترامپ مقابل دفاتر ترامپ و مقر کمپین‌های انتخاباتی وی در نیویورک تجمع و نماز اقامه کردند.

 

آن‌ها با در دست داشتن نوشته‌هایی تکرار می‌کردند که داعش نماینده اسلام و مسلمانان نیست و ترامپ یک نژادپرست است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات