۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۹۲۳۱
مفتی سابق لبنان:

مصالح امت اسلامی با مصالح استعمارگران در تضاد است

خبرگزاری رسا، مفتی سابق لبنان تمسک به اصل وحدت اسلامی را در شرایط کنونی بسیار ضروری دانست.
محمد رشيد راغب قباني



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد رشید قبانی، مفتی سابق لبنان در پیامی مصلحت امت اسلامی را در تمسک به وحدت دانست و گفت: اگر وحدت اسلامی کم رنگ شود نتیجه ای جز فتنه و آشوب در برنخواهد داشت.

 

وی افزود: مصلحت امت اسلامی با مصالح و منافع کشورهای غربی استعمارگر در تضاد است و اگر وحدت اسلامی ایجاد نشود دشمن از طریق تفرقه افکنی و فتنه افرزوی زمینه را برای استعمار و منقعت طلبی خود در منطقه فراهم می کند.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: اسلام با سیاست بیگانه نیست اما نباید سیاست را با نیرنگ و فتنه آمیخت بلکه اسلام در زمینه مسائل سیاسی، اخلاق مداری را محور قرار می دهد.


مفتی سابق لبنان تصریح کرد: اگر سیاست های استعماری و اشتباه برخی سیاستمداران منطقه ای و غربی نبود، حقیقت اسلام به جهانیان معرفی می شد و اصطلاحاتی مانند اسلام معتدل و اسلام تندرو یا افراطی معنای خود را از دست می داد.

 

شیخ قبانی در ادامه به حمایت عربستان از گروه های تروریستی اشاره و در پایان خاطر نشان کرد: جای تاسف است که تروریسم به یک کشور اسلامی مانند عربستان سعودی منسوب شود. اگر اسلام حقیقی در این کشور پیاده می شد، تروریسم در این کشور جایی نداشت./1321/ب903/د

ارسال نظرات