۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۳۰۹۵۷۳

چند خبر کوتاه از سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ حضور سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در نمایشگاه کتاب اصفهان، برگزیده شدن انتشارات «سمت» در نمایشگاه کتاب ایلام و دیدار رییس «سمت» با اعضای گروه فلسفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از جدیدترین اخبار این سازمان است.
انتشارات سمت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضور سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در نمایشگاه کتاب اصفهان، برگزیده شدن انتشارات «سمت» در نمایشگاه کتاب ایلام و دیدار رئیس «سمت» با اعضای گروه فلسفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از جدیدترین اخبار این سازمان است.

 

حضور «سمت» با 400 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) از 12 تا 24 دی‌ماه، با 400 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان حضور دارد. انتشارات «دار‌الفکر» به نمایندگی از «سمت» در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است. نمایشگاه کتاب اصفهان در خیابان باغ گلدسته، روبه‌روی پارک شهید رجایی، کتابخانه مرکزی، طبقه نخست برپاست.

 

دیدار رییس سازمان سمت با اعضای گروه فلسفه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

دکتر احمد احمدی، رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اعضای گروه فلسفه این پژوهشکده دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

در این دیدار که با حضور رئیس سازمان «سمت» و معاون پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صورت گرفت، درباره بررسی روندِ تعیینِ سرفصل‌های درسی رشته فلسفه در شورای تحول علوم انسانی و چگونگی تألیف منابع درسی موردنیاز در زمینه فلسفه اسلامی، بحث و گفت‌وگو شد.

 

احمدی در این دیدار ضمن توضیح فعالیت‌های کارگروه فلسفه شورای تحول علوم انسانی در طول چهار سال گذشته، به اعضای گروه فلسفه پژوهشگاه پیشنهاد داد تا درباره مواد و سرفصل‌های مورد نیاز رشته فلسفه اسلامی، طرح‌نامه‌ای از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تهیه شود تا به‌منظور بررسی و تصویب در اختیار این شورا قرار گیرد.

 

همچنین در این جلسه به بررسی موضوعاتی مانند طرح ایجاد رشته مجزایی به نام فلسفه به‌صورت پیوسته و راه‌اندازی آزمایشی آن در دانشگاه تهران و چاره‌جویی برای بهینه‌سازی رشته فلسفه، پرداخته شد.

 

«سمت» ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب ایلام

انتشارات «دارالفکر» به نمایندگی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ایلام که به مدت یک هفته با حضور 284 ناشر از سراسر کشور دایر شده بود، با بیش از 300 عنوان کتاب حضور پیدا کرد.

 

در اختتامیه این نمایشگاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری مشکات ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به‌عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه، با اهدای لوح‌هایی جداگانه از «سمت» به‌عنوان ناشر برگزیده نمایشگاه تجلیل کردند. /998/د102/ق 

منبع: سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم انسانی دانشگاه‌ها 

ارسال نظرات