۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۱۰۰۰۸
نشریه هندی:

شیخ نمر با هدف ایجاد وحشت میان مخالفان اعدام شد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی زبان «هندو» روز جمعه در مطلبی نوشت: عربستان سعودی با هدف ایجاد وحشت و خاموش کردن صدای مخالفان و مردم، شیخ «نمر باقر النمر» را اعدام کرد.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه پرمخاطب انگلیسی زبان «هندو» درادامه تصریح کرد:«ملک سلمان» با اعدام 47 نفر در یک روز این پیام را به مخالفان داد که هر گونه حرکتی دراین کشور به شدت سرکوب می شود.


به نوشته این روزنامه، آل سعود در مرحله نخست با افزایش امکانات رفاهی سعی می کند که مردم را راضی نگه دارد و در مرحله بعد با هرگونه اعتراضی به شدت برخورد می کند.


درادامه این مطلب آمده است:حکومت های استبدادی برای تحکیم پایه های دیکتاتوری خود دست به اعدام و سرکوب گسترده مردم می زنند.


به نوشته این نشریه، عربستان سعودی به خوبی می دانست که با اعدام شیخ نمر روابط تهران و ریاض تیره می شود و با اینحال برای برهم ریختن وضعیت منطقه این اقدام را انجام داد.


روزنامه هندو در ادامه این مطلب با اشاره به بحران در خاندان آل سعود نوشت: درسال گذشته میلادی رژیم آل سعود با کمبود بودجه ای حدود 97 دلار مواجه شد و امسال نیز 86 میلیارد دلار از بودجه خود را کاهش داده است.


این روزنامه در ادامه با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی می نویسد: ملک عبدالله همزمان با بیداری اسلامی در کشورهای عربی برای ساکت کردن مردم اعتباری 70 میلیارد دلاری برای ساخت 500 هزار واحد مسکونی با هدف کاهش نارضایتی مردم اختصاص داد که ماجراجویی های ملک سلمان اجازه ادامه این اقدامات را نمی دهد.


دربخش دیگری از این تحلیل با اشاره به نارضایتی عربستان از تحولات منطقه آمده است: ریاض تلاش کرد که با تجهیز تروریست ها در سوریه و عراق از قدرت گرفتن شیعیان در منطقه جلوگیری کند.


به نوشته این نشریه هندی، مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک و دعوت تهران برای گفت وگوهای صلح سوریه باعث نگرانی هرچه بیشتر ریاض شده است.

 


درادامه این مطلب آمده است: اگر چه عربستان توافقنامه هسته ای ایران را پذیرفته ولی این کشور نمی تواند حضور دوباره ایران در صحنه بین المللی و منطقه ای را تحمل کند.


درادامه این مطلب اضافه شده است: عربستان در زمانی که مذاکرات هسته ای ایران در مرحله پایانی قرار داشت به یمن حمله کرد و همچنان بعد از 9 ماه به هدف خود نرسیده است.


به نوشته این روزنامه،عربستان همچنان مصمم به ادامه تنش های فرقه ای برای دستیابی به اهداف خود در منطقه است./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات