۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۱۰۱۷۹

انتشار شماره شصت و هشتم ماهنامه ماهک

خبرگزاری رسا ـ شماره 68 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و هشتمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه دی‌ماه 1394 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «شعر/ دنیای باصفا»، «چی بود؟ چی شد؟»، «پیامبر مهربان»، «داستان/ لاکی دیگر ناراحت نیست»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «کتاب، مایه زندگی» و «یک‌تکه از زمین/ حرم پیامبر» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش اول سلام این ماهنامه آمده است: «مامان‌بزرگ از جمکران، یک شیشه عطر برایم خریده بود.کمی به پیراهنم زد و گفت: این عطر گل محمدی است؛ پیامبر ما همیشه عطر به لباسش می‌زده. خندیدم و گفتم: به‌به! چه کار خوبی! دلم می‌خواهد من هم همیشه عطر بزنم.»

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان پیامبر مهربان می‌خوانیم: سال‌ها پیش پیامبر خوبی بود که با همه مهربان بود. او حتی با حیوانات هم خیلی مهربان بود. روزی یکی از دوستان پیامبر بالای درخت رفت و جوجه‌های خانم گنجشک را برداشت. خانم گنجشک با ناراحتی پیش پیامبر آمد و جیک‌جیک‌ کنان ماجرا را تعریف کرد. پیامبر پرسید: چه کسی به خود داده است؛ جوجه‌های این گنجشک را بردارد؟

 

آن مرد گفت: من برداشته‌ام. پیامبر گفت: بچه‌های خانم گنجشک را به او پس بده؛ با حیوانات مهربان باش! آن مرد به طرف درخت رفت و جوجه‌ها را در لانه گذاشت. بله آن پیامبر یکی از مهربان‌ترین پیامبران جهان بود؛ او حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله آخرین پیامبر خدا بود.

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «بیا به شهر ما/ اردبیل»، «سرباز کوچک/ تو دیگه مرد شدی!»، «جدول ربیع‌الاول»، «دانستنی‌ها/ زلزله»، «مهدی‌یار مسؤولیت‌پذیر»، «داستان‌های شما»، «نقاشی‌های شما» و «مهربان مثل پیامبر» اشاره کرد.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مهربان مثل پیامبر می‌خوانیم: «توی کلاس، دوستم نقاشی‌ام را مسخره کرد و خندید؛ خیلی ناراحت شم. بابا می‌گوید: وقتی کسی پیامبر را اذیت می‌کرد، پیامبر باز هم با او مهربان بود. برای همین به دوستم حرف بدی نگفتم. روز بعد او آمد و از من معذرت‌خواهی کرد. خدایا کمک کن تا همیشه با همه مهربان باشم».

 

شصت و هشتمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه دی‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات