۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۲۷۲
دبیرکل نجباء عراق:

کردستان عراق از سوی اسرائیل اداره می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش نجباء عراق با اشاره به مذاکرات آمریکا و داعش در عراق، اظهار داشت که اقلیم کردستان از سوی رژیم صهیونیستی اداره می‎شود.
شيخ اکرم الکعبي از فرماندهان بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء عراق در دیدار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گزارشی از آخرین روند مبارزه با تروریست ها در سوریه و عراق ارائه کرد و گفت: حمله بزرگی علیه منطقه صورت گرفته است که پشتیبانی آنها از سوی آمریکا، ترکیه و برخی کشورهای غربی و عربی انجام می گیرد.

 

وی افزود: عملیات ما برای آزادی سوریه به ویژه مناطق شیعه نشین ادامه دارد. اوضاع برخی از این مناطق به شدت بحرانی است.

 

حجت الاسلام کعبی با اشاره به محاصره کامل برخی مناطق شیعه نشین در سوریه تصریح کرد: 2 هزار شیعه در کفریا و فوعه محاصره شده اند که اوضاع بسیار بدی دارند. عملکرد سازمان ملل نیز بسیار منفی بوده و به جای اینکه از ملت سوریه حمایت کند در حال حمایت از دشمن تکفیری است.

 

دبیرکل جنبش نجباء ادامه داد: عملیات آزادسازی منطقه نبل الزهرا نیز ادامه دارد اما با توجه به اینکه امکان ارسال غذا و دارو به این منطقه وجود دارد، تمرکز خود را برای آزادی کفریا و فوعه قرار داده ایم.

 

وی خاطرنشان ساخت: تروریست ها با استفاده از سلاحی که عربستان در اختیار آنها قرار داده است به بالگردهایی که مواد غذایی و دارو را برای ساکنان کفریا و فوعه می فرستند، حمله و آنها را سرنگون می کنند.

 

حجت الاسلام کعبی تأکید کرد: برخی سیاستمداران اهل تسنن عراق که با آمریکایی ها در ارتباط بوده و به حمایت از تروریست های داعش می پردازند نیز از مشکلات موجود در کشور به شمار می آیند که به آنها سیاستمداران داعشی لقب داده ایم. این افراد در بخش های مهمی از دولت حضور داشته و می خواهند طرح آمریکا برای تجزیه عراق را عملی سازند.

 

وی اظهار داشت که کردستان عراق از سوی اسرائیل اداره می شود به گونه ای که موساد در این اقلیم حضور دارد و حتی پایگاه های صهیونیستی نیز در این منطقه وجود دارد.

 

دبیرکل جنبش نجباء گفت: وجود روس ها در سوریه سبب بروز مشکلاتی برای آمریکا شده است چرا که روسیه توانست بخش زیادی از سوریه را آزاد کند اما آمریکا با ائتلافی که به وجود آورده است توانایی انجام کار مهمی در عراق ندارد.

 

وی خاطر نشان ساخت: آمریکایی ها با داعش برای آزادی الرمادی مذاکره کرده تا تروریست ها در قالب بسیج ملی وارد ارتش عراق شوند تا این بسیج در مقابل بسیج مردمی فعالیت کند. آمریکا مدعی شده بود که الرمادی آزاد شده است و حتی 25 درصد الرمادی نیز در اختیار آمریکا قرار گرفت اما سران داعش به معاهده با عراق خودداری کرده و این شهر همچنان در اختیار داعش است. این در حالی است که حتی ابوبکر البغدادی نیز به این شکست اعتراف کرد که این مساله نشان دهنده حمایت داعش از آمریکا به شمار می آید./980/ب202/د

ارسال نظرات