۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۴۶۱

یکی از روحانیان لبنان از عملکرد متناقض جهانیان در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی تأکید کرد که اگر کشورهای حامی تکفیری‎ها به فکر اقدامات بشردوستانه هستند به مردم یمن که در محاصره کامل هستند، کمک کنند.
عباس زغيب، عضو مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عباس زغیب، عضو مجلس اعلای شیعیان لبنان در پیامی اقدامات ترویستی گروه های تکفیری و کشورهای عربی مرتجع حامی از این گروه ها را در مضایا ضد بشری خواند و گفت:  مناطقی مانند نبل و الزهراء نیز مدت هاست در محاصره است اما کشورهای حامی تکفیری ها برای کمک های بشر دوستانه به اهالی این مناطق هیچ اقدامی انجام ندادند.


وی افزود: فارغ از مناطق کشور سوریه، کشور یمن در محاصره کامل است اما کشورهای حامی تکفیری ها برای امداد رسانی به مردم مظلوم این کشور گامی برنمی دارند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: غیر نظامیان را نباید داخل دایره جنگ و درگیری کرد و این اقدام نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ انسانی جایز نیست. گرسنه نگه داشتن زنان و کودکان برای اغراض سیاسی مخالف قواعد الهی و بشری است و جوامع بین المللی و حقوق بشری نباید نسبت به این مساله سکوت کنند.

 

گفتنی است نزدیک به هفت ماه است که صدها تروریست با حمله به شهرک 40 هزار نفری مضایا، کنترل آن را در دست دارند. تروریست‌ها با اشغال شهرهای سوریه اجازه خروج به ساکنان آن را نمی‌دهند و در بیشتر مواقع غیرنظامیان در این مناطق به‌عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ارتش سوریه این منطقه را به دلیل حضور عناصر تروریستی تکفیری محاصره کرده و کشورهای عربی حامی تکفیری ها به بهانه کمک به غیر نظامیان موجود در این منطقه، در غالب کمک های انسان دوستانه به این عناصر تروریستی کمک می کنند./1321/ب904/د

ارسال نظرات