۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۱۰۸۲۳

ماهنامه انتظار نوجوان در ایستگاه صد و نوزدهم

خبرگزاری رسا ـ صد و نوزدهمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 119 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه دی‌ماه 1394 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ماهنامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف مظهر رحمت، قدرت و مظهر عدل الهی است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «کلام مقام معظم رهبری»، «سرمقاله: مسیح می‌آید!»، «اخبار»، «پیامک‌ مهدوی»، «یک دنیای قشنگ‌تر»، «حاج آقا اجازه»، «قصه‌های ماه»، «نوجوان منتظر»، «نثر ادبی» و «الفبا: قصه یک زن عاشق».

 

در بخشی از ماهنامه با عنوان کلام مقام معظم رهبری آمده است: «اگر به سمت صلاح نزدیک شویم ظهور نزدیک خواهد شد! شما مردم عزیز ـ به خصوص شما جوان‌ها ـ هر چه در صلاح خود، در معرفت و اخلاق و رفتار و کسب صلاحیت‌ها در وجود خودتان بیشتر تلاش کنید این آینده را نزدیک‌تر خواهد کرد، این‌ها دست خود ماست.

 

اگر ما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم، آن روز نزدیک خواهیم شد؛ همچنان که شهدای ما با فداکردن جان خودشان آن روز را نزدیک کردند. آن نسلی که برای انقلاب آن فداکاری‌ها را کردند، با فداکاری‌های خودشان آن آینده را نزدیک‌تر کردند. هر چه ما کار خیر و اصلاح درونی خود و تلاش برای اصلاح جامعه انجام بدهیم آن عاقبت را دائما نزدیک‌تر می‌کنیم».

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «معرفی کتاب»، «تندیس دشمن‌شناسی»، «فقط با تو می‌گویم»، «شعر»، «وقتی که می‌خندید»، «پیامبری مهربان»، «فیلمی از کودکی و نوجوانی پیامبر صلی‌الله علیه و آله» و «1400 سال پیش چه شکلی بود؟» آمده است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان تندیس دشمن‌شناسی می‌خوانیم: 164 سال پیش در بیستم دی‌ماه 1230 هجری شمسی مردی در کاشان از میان ما پر کشید. تاریخ ایران، وی را رادمردی اصلاح‌گر می‌داند که عاشق پیشرفت و تعالی ایران بود و جان بر سر دفاع از آزادی و استقلال کشور گذاشت. تحلیل گران تاریخ(ایرانی و خارجی) او را شخصیتی وطن‌خواه، اصلاح‌طلب و ضد استعمار می‌شناسند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم با اشاره به اقدامات او تصریح کردند: یکی از نام‌های دارای افتخار در تاریخ ما ـ به همان اندازه‌ای که واقعیت دارد ـ امیرکبیر است. امیرکبیر در کشور ما سه سال در رأس دولت بوده است. همه کارهایی که امیرکبیر انجام داده و همه خاطرات خوبی که تاریخ و ملت ما از این شخصیت دارد محصول سه سال است.

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «روزگار فراموش‌شده علم»، «المپیاد دانش‌آموزی شیمی»، «شگفتی‌های آفرینش»، «رخصت: تمرینی برای قبولی»، «عکس‌نوشت»، «معرفی بازی»، «معرفی 2 تارنمای مهدوی» به چشم می‌خورد.

 

صد و نوزدهمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه دی‌‌ماه 1394 از سوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5000 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات