۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۱۰۶۲

نماینده آیت الله سیستانی بر ضرورت حمایت از بسیج مردمی تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی اقدام‎های امنیتی موجود برای مقابله با تروریسم را کافی ندانست و بر لزوم حمایت از بسیج مردمی تأکید کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، به بررسی آخرین تحولات امنیتی و سیاسی عراق پرداخت و گفت: اعضای جریان‎های تروریستی در روزهای گذشته با حمله انتحاری، انفجارهای متعدد در اماکن مختلف مانند بازارها و حمله مسلحانه به مردم بی گناه در پی ایجاد رعب، وحشت، قدرت نمایی، تغییر معادلات نظامی و جبران شکست‎های خود هستند.


وی افزود: اقدام‎های امنیتی کنونی و انجام بازرسی‎های معمولی برای مقابله با اقدام‎های جریان‎های تروریستی کافی نیست بلکه باید زمینه اطلاعاتی خود را تقویت کرد و از نیروهای مردمی برای خنثی کردن نقشه‌های گروهک تروریستی تکفیری داعش بهره برد.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: حمله تروریستی به مساجد و منازل شهر المقدادیه در استان دیاله برای مردم این منطقه و عراق بسیار خطرناک است. ما ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی از نیروهای امنیتی می خواهیم که مانع از تکرار چنین حمله‎های شوند. دستگاه‌های امنیتی مسؤول جلوگیری از تکرار چنین حوادث و مشکلات امنیتی در استان دیالی است.


وی خواستار ادامه فعالیت و پیشروی‎های نیروهای مسلح در مبارزه با تروریسم شد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیروزی‎های اخیر در استان الانبار پیشروی‎های نیروهای مسلح باید همچنان ادامه داشته باشد و نهادهای نظامی نیز از بسیج مردمی و عشائر که احتیاج به اسلحه و امکانات جنگی دارند، پشتیبانی کنند.


خطیب جمعه کربلا وضعیت مالی و اقتصادی عراق را به سبب کاهش قیمت جهانی نفت سخت توصیف کرد و گفت: با انجام اقدام‎های لازم باید برای مقابله با پیامدهای کاهش قیمت نفت تلاش کنیم. بحران اقتصادی ممکن است پایه‌های اساسی زندگی شهروندان عراقی را تهدید کند.


وی تاکید کرد که مبارزه دولت با جریان تروریستی داعش نباید موجب بی توجهی آنان به مسائل اقتصادی و مالی عراق شود./994/ب902/د

ارسال نظرات