۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۳۶۸
هنیه:

ملت فلسطین آماده جنگ احتمالی است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که ملت فلسطین به دنبال جنگ نیست، ولی در صورتی که جنگ بر این ملت تحمیل شود آماده مقابله با هر گونه تجاوز است.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، با تاکید بر ضرورت توضیح در مورد محاصره تحمیلی نواز غزه از ده سال پیش، تاکید کرد: تداوم این محاصره جنایت بزرگی است.


هنیه که در مراسم بزرگداشت فعالان رسانه ای فلسطین که به جوایز بین المللی دست یافته اند، سخنرانی می کرد، گفت: رسانه فلسطینی در حمایت از آرمان ملت فلسطین پیشگام بوده است.


این مقام فلسطینی در مورد رسانه و خبرنگار مستقل فلسطینی گفت: محمد القیق خبرنگار اسیر فلسطینی که وارد نبرد شکم های خالی (اعتصاب غذا) با رژیم صهیونیستی است، نمونه بارز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از پشت میله های زندان است.


معاون رییس دفتر سیاسی حماس خواستار آزادی فوری خبرنگار اسیر فلسطینی شد که از دو ماه پیش اعتصاب غذا کرده است.


وی گفت: ما از تمام نهادهای ذیربط خواستار اقدام فوری برای آزادی القیق و حمایت از تمام فعالان رسانه ای در خاک فلسطین هستیم.


هنیه با تاکید بر اینکه ملت فلسطین تا بازپس گیری حقوق حقه خود به انتفاضه قدس ادامه خواهد داد، افزود: ما از بیت المقدس اشغالی تا غزه یک ملت هستیم و آرزوها و دردهای مشترک داریم و تا دستیابی به آرمان های خود تلاش خواهیم کرد.


سرزمین های اشغالی فلسطین از ابتدای ماه اکتبر (9 مهرماه) صحنه اعتراض گسترده فلسطینی ها به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی بوده است.


در دور تازه قیام فلسطینی ها معروف به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس، بیش از 165 فلسطینی شهید و هزاران فلسطینی دیگر زخمی و یا بازداشت شده اند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات