۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۱۳۶۴۳

آیت الله قبلان انفجار تروریستی نماز جمعه شیعیان عربستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان تاکید کرد که مبارزه عقیدتی و عملی با تروریست‎های تکفیری واجب شرعی و اخلاقی است.
آيت‌الله قبلان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در پیامی انفجار تروریستی مسجد  امام رضا(ع) در الاحساء عربستان را به شدت محکوم و بیان کرد: این انفجار نشانگر تشکیل حلقه جدیدی از گروه های تروریستی است که قصد دارند اماکن مذهبی و نمازگزاران را مورد هدف اقدامات جنایتکارانه خود قرار دهند.


وی افزود: این اقدام وحشیانه تروریست های تکفیری، در مساجد کویت، عراق و لیبی هم انجام شده بود و تکرار این حوادث نشان می دهد تکفیری ها هیچ بویی از دین و انسانیت نبرده اند.


این عالم لبنانی تاکید کرد: تروریست های تکفیری با تعالیم منحرفی که دیده اند به ابزاری برای آسیب زدن به امت اسلامی تبدیل شده اند. مسلمانان با هر مذهبی باید برای مبارزه با اندیشه تکفیری اقدام کنند. مبارزه با عناصر تکفیری تروریستی واجب شرعی و اخلاقی است.


نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در پایان از مقامات عربستانی خواست که تحقیقات خود را در زمینه پیگیری و کشف گروهک های تروریستی تکفیری منسجم تر کرده و با شدت با این افراد برخورد کنند.

 

گفتنی است در انفجار تروریستی روز گذشته در نماز جمعه شیعیان الاحساء عربستان 4 نمازگزار شهید و ده ها تن مجروح شدند. نیروهای امنیتی از بروز انفجار تروریستی دوم جلوگیری کردند./1321/ب902/د

ارسال نظرات