۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۱۵۳۶۱

عهدنامه امام علی به مالک اشتر به چهار زبان ترجمه شد

خبرگزاری رسا ـ عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر از سوی مترجمان مرکز ترجمه امیرالمؤمنین(ع) به چهار زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر شد.
عهدنامه امام علي به مالک اشتر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با تلاش مترجمان و کارشناسان مرکز ترجمه امیرالمؤمنین (ع) وابسته به آستان علوى، عهدنامه حضرت امام علی (ع) به صحابی وارسته مالک اشتر نخعی به چهار زبان فرانسوی و سوئدی و اردو و فارسی ترجمه و منتشر شد.


حجت الاسلام یونس موسوی مسؤول مرکز ترجمه امیرالمؤمنین(ع) در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: نامه و توصیه های حضرت علی (ع) به مالک اشتر که او را به عنوان کارگزار مصر برگزیده بود حاوی مطالب و نکات بسیار مهم و ارزنده‎ اخلاقی و انسانی و مبانی صحیح کشورداری و دادگری و دادستانی است. بنا بر سخنان گهربار امام در این عهدنامه مردم همگی برابر و برادرند و هیچ فرقی بین مسلمان و غیر مسلمان و وزیر و مستمند وجود ندارد.


موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت والای این متن ارزنده مرکز ترجمه وابسته به آستان علوی به ترجمه آن همت گماشت و با تلاش مترجمان و کارشناسان مرکز به چهار زبان فرانسوی و سوئدی و اردو و فارسی ترجمه و منتشر شد.


ورودی جدید صحن مطهر علوی به بهره برداری رسید


با تلاش خادمان بخش امور مهندسی آستان و به منظور تسهیل دخول زائران به صحن مطهر در ساعات ازدحام جمعیت، یک ورودی جدید به ورودی های صحن مطهر علوی اضافه شد.


مهندس علاء احمد رییس بخش امور مهندسی آستان در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: ورودی کتابخانه حرم که به صحن مطهر راه داشت از سوی بخش مهندسى آستان ساماندهى و ترمیم شد تا به منظور ورود زائران در ساعات ازدحام جمعیت مورد استفاده قرار گیرد.


وی افزود: راهروى این ورودى که به درب حضرت زینب(س) نامگذاری شد سنگ کاری و آینه کاری شده و درب ورودی بزرگی از جنس چوب ساج برمه ای و نارنج که در کارگاه نجاری آستان ساخته شد نصب شد.


حضور قاریان خلیجی در محفل قرآنی صحن مطهر علوی


دارالقرآن آستان در محفل انس با قرآن هفتگی خود میزبان بیش از هشتاد تن از قاریان و حافظان انجمن قرآنی (اقرأ) از کشور بحرین شد.


در این محفل قرآنی هانی موسوی از آستان علوی و قاسم القطری و حسن ابوالحسن از بحرین و عبدالله آبل از کویت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و در بین تلاوتها حجت الاسلام دکتر محمد علی اللواتی از کشور عمان سخنانی را پیرامون فضائل قرآن مجید ایراد کرد.


شایان ذکر است این انجمن قرآنی بحرینی هر سال مسابقه‎ی قرآنی گسترده ای در سطح کشورهای عربی خلیج برگزار می کند و قاریان برگزیده مسابقه اخیر به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند./994/ب101/د

ارسال نظرات