۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۱۶۴۴۷

عقب نشینی نتانیاهو از موضع خود در زمینه قطع رابطه با اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی روز گذشته با فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماس تلفنی برقرار کرده است.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که پس از تماس تلفنی روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روابط تل آویو و اتحادیه اروپا در حال بازگشت به روال طبیعی و دوستانه است.

 

این تماس نتانیاهو با موگرینی پس از اعلام قطع روابط سیاسی با اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم این اتحادیه در زمینه نصب شناسه کالا بر روی کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیست نشین، نوعی عقب نشینی آشکار به شمار می رود و در واقع، تل آویو پس از تیرگی 3 ماهه روابط با اتحادیه اروپا و اتخاذ برخی اقدامات به منظور مقابله با مثل با تحریم های این اتحادیه علیه کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیست نشین و قطع همکاری های خود با اتحادیه اروپا در زمینه مذاکرات سازش به اشتباه بودن تصمیم خود پی برده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به این تماس تلفنی نخست وزیر این رژیم با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که طرفین بحران میان خود را مهار کرده اند.

 

وی مدعی شد که اتحادیه اروپا به تل آویو اطمینان داده است که تصمیم نصب شناسه بر روی کالاهای تولیدی شهرک های صهیونیست نشین به اقدامی سیاسی تبدیل نخواهد شد که باعث تحریم این رژیم یا ترسیم مرزهای جغرافیایی آن شود.

 

دفتر نتانیاهو حتی اعلام کرد که موگرینی از نخست وزیر صهیونیستی برای سفر به بروکسل مقر اتحادیه اروپا دعوت کرده است./994/ب102/د

ارسال نظرات