۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۸۵۶
امام جمعه بیروت:

تعصب طایفه‎ای و وابستگی به بیگانگان از مشکلات لبنان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان از برخورد متعصبانه برخی مسؤولان کشوری و ابستگی برخی به بیگانگان ابراز تاسف کرد.
سيد علي فضل الله
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در مراسمی که در شهر حولا این کشور برگزار شد، گفت: انسان مومن نمی تواند کینه کسی را در دل داشته باشد و در رفتار خود با دیگران بر اساس بغض و دشمنی عمل کند. دین اسلام نوید بخش مهربانی و عطوفت در تعامل انسان ها با یکدیگر است.
 
وی افزود: مسؤولان باید توجه کنند که مسایل مذهبی و طایفه ای را در دایره وظایف خود وارد نکرده و خدمت رسانی خود را مشروط به شروطی که خارج از قانون است نکنند. هویت و شخصیت هر کسی بستگی به ارزش های انسانی او دارد و مبنا قرار دادن تعصبات طایفه ای در تعامل با دیگران مخل شخصیت والای انسانی است.
 
این روحانی لبنانی تصریح کرد: مشکل اصلی لبنان و نظام سیاسی این کشور برخورد تعصب آمیز سیاستمداران کشوری است. اقداماتی که احساسات عده ای را جریحه دار می کند و خوشایند عده ای دیگر است.
 
امام جمعه بیروت لبنان در ادامه به بخش دیگری از مشکلات داخلی لبنان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه در کنار سیاستمدارانی که تعصبات طایفه ای را مبنای رفتار خود قرار داده اند عده ای دیگر هستند که با وابستگی به بیگانگان سعی دارند لبنان را به میدان جنگ تبدیل کنند و آتش فتنه را در این کشور نیز شعله ور سازند، غافل از اینکه ملت لبنان با وجود داشتن طوایف و فرق گوناگون نقاط مشترک فراوانی دارند.
 
فضل الله در پایان گفت: اقدامات سیاستمداران متعصب و همچنین مسؤولان وابسته به بیگانگان تنها به سود رژیم صهیونیستی بوده و چیزی به جز خسارت و نابودی برای لبنان به ارمغان نخواهد داشت./1321/ب902/د
ارسال نظرات