۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۶۸۷۷

قدردانی آیت‌الله مقتدایی از برگزاری نمایشگاه کتاب قم

خبرگزاری رسا ـ مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب قم بازدید و با آیت‌الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کل کشور گفت‌وگو کرد.
آيت الله مقتدايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا ، آیت‌الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه که در آخرین روز برگزاری از این نمایشگاه بازدید می‌کرد، در دیدار با همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از این وزارتخانه در برگزاری نمایشگاه کتاب در استان قم، اظهار کرد: قم مرکز اسلام است و برگزاری نمایشگاه در این شهر، نقش مهمی در بالا بردن میزان آگاهی مردم دارد.

 

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نمایشگاه و ایجاد تسهیلات لازم طلاب قم را به سلاح علم مجهز می‌کند. در بُرهه کنونی و با توجه به شرایطی که در اطراف کشور وجود دارد، برگزاری نمایشگاه کتاب با هدف بالا بردن سطح آگاهی و دانش در این استان ضروری است. 

 

امیرزاده نیز در این گفت‌وگو با اشاره به برگزاری باشکوه یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب قم گفت: این دوره از نمایشگاه بزرگ‌ترین نمایشگاه کتابی است که تاکنون در این استان برگزار شده و این نشانگر توجه دولت به نشر کتاب‌های دینی است.

 

وی افزود: همچنین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال ایجاد تمهیدات لازم برای حمایت جدی‌تر از طلاب، استادان و نخبگان حوزوی و تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه است.

 

یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب قم با همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و شرکت تعاونی ناشران استان قم برگزار شد و 100 ناشر آثار خود را در نمایشگاه عرضه کردند.

 

در این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع‌های عمومی و مذهبی، حوزوی و دانشگاهی، آموزشی و کمک‌آموزشی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و کتاب‌های لاتین وجود داشتند. همچنین 750 میلیون تومان بُن الکترونیکی خرید کتاب به بازدیدکنندگان ارائه شد./998/د102/ق 

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات