۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۷۰۱۹

نماینده پارلمان عراق نسبت به نفوذ افراد فاسد و ناکارآمد به بدنه مدیرتی کشور هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه پارلمانی عراق تاکید کرد که نفوذ افراد فاسد و ناکارآمد به پست‌های مدیریتی عراق منجر به افزایش بحران خواهد شد.
حجت الاسلام همام حمودي معاون اول رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی عضو هیات رییسه مجلس پارلمانی عراق با تاکید بر ضرورت دور ساختن افراد فاسد و ناکاآامد از پست‌های مدیریتی خاطر نشان کرد که نیاز امروز عراق، وزیران متخصص، شایسته، شجاع و توانا در امر مدیریت کشور است.


وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی با تاکید بر اهمیت شناسایی دقیق کسانی که در پست‌های کشوری مشغول به فعالیت بوده و یا خواهان تصاحب کرسی‌های مدیریتی هستند، افزود: تجربه گذشته عراق ثابت کرده است که دوگونه افراد مسؤولیت‌های کشور را به عهده گرفته‌اند؛ اول افراد فاسدی که منافع حزبی و شخصی را بر منافع کشوری ترجیح می‌دهند. دوم کسانی که غیر فاسد و حتی سالم هستند اما به دلیل عدم تخصص و شایستگی لازم با تصمیم‌های جاهلانه خود کشور را به نابودی سوق می‌دهند.


شیخ حمودی گفت: شرایط عراق به هر سمتی پیش رود، هیچ یک از این دو گروه و افراد وابسته به آن با هر درجه از علمیت و یا نفوذ اجتماعی نباید پست‌های حساس مدیرتی کشور را در اختیار خود بگیرند.


معاون اول رییس مجلس پارلمانی عراق با بیان آنکه ایجاد گروهی متشکل از وزرای توانا و شایسته در جهت مقابله با بحران‌های مالی، فساد و تروریسم از راه‌های برون رفت از مشکلات است، ادامه داد : شکست و ناتوانی که امروز نمایندگان تکنوکرات در حل مشکلات کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دامن‌گیر هر تغییر ساختاری خواهد شد که افراد را به دور شدن از صفات یک وزیر توانا تشویق کند.


این سخنان در حالی بیان شد که حیدر العبادی رییس جمهور عراق سه شنبه گذشته تمامی جریان‌های سیاسی کشور را به همکاری با وی در جهت اجرای طرح تغییر ریشه‌ای و اساسی متناسب با شرایط پیش روی کشور و نیز ضرورت استفاده از وزرای کارامد و منطق با معیارهای آکادمیک جهانی دعوت کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات