۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۵۴۱
آیت الله نابلسی:

منطقه به دلیل سیاست‌های ترکیه به سمت جنگ می‎رود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان نسبت به سیاست‎های اشتباه ترکیه در قبال مسائل جاری منطقه به شدت انتقاد کرد.
عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) صيداي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: سیاست های اشتباه ترکیه، فتنه را تنها در کشورهای همجوار این کشور ایجاد نمی کند، بلکه آتش فتنه از قلب ترکیه نیز شعله ور خواهد شد.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: ترکیه باید به حالت توازن سیاسی سابق خود بازگردد و در غیر این صورت باید منتظر یک جنگ منطقه ای بود که معلوم نیست پیامدهای خطیر آن چه آثاری را برجای خواهد گذاشت.


وی افزود: از ابتدای بحران سوریه، ترکیه در آتش این فتنه دمیده و به گمان خود می تواند در این فضای پر از تنش، رویای حکمرانی  حکومت عثمانی خود را محقق کند؛ غافل از آنکه کشورهای  منطقه اجازه بازگشت به آن دوران تاریک را نخواهند داد.

 

امام جمعه صیدای لبنان تصریح کرد: ترکیه با ایجاد معبر برای رفت و آمد گروه های تکفیری و حمایت مالی وتسلیحاتی سعی می کند پروژه تقسیم سوریه را نهایی کند و سرمایه های این کشور را به غارت ببرد.

 

آیت الله نابلسی اظهار داشت: سیاست های ترکیه برخلاف اظهارات رییس جمهور این کشور است و با اجرای سیاست های اشتباه این کشور تنبش بین کشورهای منطقه بیشتر می شود تا جایی که این سیاست ها می تواند سنگ بنای جنگ جهانی سوم را تشکیل دهد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه با رژیم صهیونیستی قراردادی را علیه  ملت فلسطین منعقد کرده است که بر اساس آن بتواند از چند جهت به سوریه اعمال فشار کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات