۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۳۱۷۶۹۳

تدوین کتاب مبلغ شیعی جهت تدریس در مراکز اسلامی کشورهای آمریکای لاتین

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فلاح با بیان این که مراکز دارالقرآن‌ در کشورهای آمریکای لاتین در حال گسترش است، گفت: به زودی کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی در مراکز اسلامی اهل سنت و شیعه حتی وهابیت در کشورهای آمریکای لاتین به عنوان منبع آموزشی قرار می‌ِگیرد.
کشورهاي آمريکاي لاتين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فرهاد فلاح، مؤلف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، امروز، در مراسم تجلیل از مترجم قرآن کریم به زبان روسی و رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، به ارائه توضیحاتی درباره روند تألیف و ویژگی‌های این کتاب پرداخت و گفت: هشت‌صد میلیون اسپانیایی زبان در دنیا زندگی می‌کنند که متأسفانه در حوزه آموزه‌های قرآنی فعالیت مناسبی انجام نشده و یکی از دلایل آن هم نبود متون آموزشی سازگار با زبان و فرهنگ اسپانیایی است.

  

مؤلف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی بیان کرد: این کتاب نخستین کتاب آموزش قرآن به زبان اسپانیایی بوده که تألیف شده است.

 

حجت‌الاسلام فلاح اظهار کرد: در کشور بولیوی از 2006 تا 2010 کلاس روخوانی قرآن به زبان اسپانیایی تشکیل داده‌ام و به جهت تفاوت‌های بسیاری که از منظر زبان‌شناسایی و آوا شناسی میان زبان عربی و اسپانیایی وجود دارد، ضرورت تألیف این کتاب دو چندان شده است.

 

مؤلف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی ابراز داشت: در این کلاس طرحی برای تألیف این کتاب ارائه شد و در ابتدا به صورت جزوه تألیف شد و قبل از چاپ این کتاب 9 دوره تدریس و 10 بار ویرایش شده است.

 

وی طراحی، صفحه‌آرایی و جلوه‌های هنری را از مهم‌ترین ویژگی‌ها این کتاب دانست و گفت: طراحی و جلوه‌های هنری این کتاب از سوی صفارنژاد انجام شده است که این کتاب را شکیل و مخاطب پسند کرده است.

 

مؤلف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی عنوان داشت: این کتاب از سوی مؤسسه اندیشه شرق با همکاری انتشارات جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم چاپ و منتشر شده است و ترجمه این کتاب به زبان پرتغالی تدوین شده و به زودی منتشر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فلاح با بیان این که مراکز دارالقران‌ها در کشورهای آمریکای لاتین در حال گسترش است، گفت: به زودی این اثر در مراکز اسلامی اهل سنت و شیعه حتی وهابیت کشورهای آمریکای لاتین به عنوان منبع آموزشی قرار می‌ِگیرد./998/پ202/ق

ارسال نظرات