۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۱۸۹۲۵
یکی از رهبران حماس:

حماس خواهان آغاز مرحله جدیدی از روابط با مصر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که این جنبش امیدوار به آغاز مرحله جدیدی از روابط با مصر است.
زهار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود زهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز در جمع اعضای انجمن روزنامه نگاران خارجی در غزه تاکید کرد که مرحله جدید می تواند شامل برگزاری دیدار با مقامات مصری به منظور اثبات عدم دخالت حماس در امور داخلی مصر؛ به ویژه در سایه حوادث جاری در شبه جزیره سینا باشد.

 

وی افزود: هیچ مدرکی برای اثبات فعالیت حماس علیه مصر وجود ندارد و هیچ طرف دیگری هم نمی تواند سندی دال بر دخالت این جنبش در امور امنیتی و سیاسی کشورهای عربی؛ از جمله مصر ارائه دهد.

 

زهار همچنین بر لزوم احیای نقش مصر در زمینه مساله فلسطین تاکید کرد و گفت این کشور نباید در محاصره نوار غزه همدستی و مشارکت کند.

 

وی افزود حماس قصد آغاز جنگ با رژیم صهیونیستی را ندارد و شبکه تونل های احداث شده از سوی آن ماهیت "دفاعی" دارند، اما اگر این رژیم دست به تجاوز جدیدی بزند، ما باید از خودمان دفاع کنیم.

 

این رهبر حماس درباره آشتی ملی با جنبش فتح هم تاکید کرد که با وجود تلاش های طرف های بین المللی، احتمال تحقق آشتی ملی کم است./994/ب103/د

ارسال نظرات