۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۱۸۹۶۵
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

عربستان با حمله به یمن هویت عربی خود را زیر سوال برد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان تاکید کرد که آل‎سعود به عنوان حامی تروریست های سوریه نمی‎تواند از کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند، حمایت کند.
شيخ صهيب حبلي عضو جمعيت مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد اهل سنت صیدای لبنان برگزار شد، گفت: لغو بسته حمایتی عربستان از ارتش لبنان را به فال نیک می گیریم چرا که ارتش نمی تواند با حمایت حامیان تروریسم با گروه های تروریستی مبارزه کند.

 

وی افزود: لغو این بسته حمایتی آن طور که جریان 14مارس مدعی است مربوط به موضع گیری لبنان در قبال عربستان سعودی نیست بلکه به دلیل بحران مالی این کشور است که در نتیجه دشمنی با مردم یمن در این کشور به وجود آمده است.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: اینکه برخی از مسؤولان لبنانی یک سند ننگین را امضا کرده اند موجب تثبیت اصالت عربی ملت لبنان نمی شود. عربستان سعودی هویت عربی خود را از دست داده است چرا که اگر خود را عرب بداند نباید به کشور عربی یمن که در حکم برادر اوست حمله ور شود.


شیخ حبلی در پایان تاکید کرد: اگر بهانه لغو بسته حمایتی عربستان جبهه گیری ملت لبنان در برابر اقدامات آل سعود است باید این سوال را پرسید که چرا عربستان سعودی برای اثبات هویت عربی خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت نمی کند؟ چرا آل سعود در کنفرانس های رسمی این رژیم اشغالگر شرکت کرده و با آن ارتباط  برقرار می کند؟/1321/
ب903/د

ارسال نظرات