۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۱۹۴۶۷

درخواست محافل سیاسی رژیم صهیونیستی برای تشدید سرکوب انتفاضه قدس

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از سیاستمداران صهیونیستی خواستار تشدید تدابیر امنیتی علیه فلسطینیان شدند.
مقامات اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارانوت در گزارشی نوشت: تعدادی از سیاستمداران اسرائیلی خواستار تشدید تدابیر امنیتی و اقدامات سرکوبگرانه ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان شدند.

 

این روزنامه افزود: این درخواست به دنبال تشدید عملیات های انفرادی فلسطینیان از جمله حمله با سلاح سرد، زیرگیری با خودرو و تیراندازی مطرح شد.

 

در این گزارش آمده است که وزیر امور خارجه سابق اسرائیل طرحی را برای مقابله با ادامه عملیات های انفرادی مبارزان فلسطینی علیه اسرائیلی ها ارائه کرد.

 

در این گزارش می خوانیم که آویگدور لیبرمن از دولت صهیونیستی به دلیل ناکامی اش در مهار و سرکوب این عملیات ها به شدت انتقاد کرد.

 

این منبع همچنین نوشت که لیبرمن برای جلوگیری از این عملیات ها خواستار از سرگیری سیاست ترور رهبران و فرماندهان و نیروهای مقاومت، عدم تحویل درآمدهای مالیاتی تشکیلات رام الله، تبعید خانواده های مجریان عملیات های شهادت طلب به نوار غزه، لغو شناسنامه اسرائیلی عرب ها و فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 شد.

 

آهارانوت در بخش دیگر گزارش خود آورده است که لیبرمن همچنین در چارچوب طرح خود خواهان تخریب منازل مجریان عملیات های شهادت طلبانه، تشدید مجازات ها علیه فلسطینیان، عدم تحویل جنازه های شهدای انتفاضه قدس به خانواده هایشان، اعلام حالت فوق العاده و آماده باش در برخی محله ها و مناطق کرانه باختری و قدس شد.

 

این روزنامه همچنین تصریح کرد: گلعاد آردان وزیر امنیت داخلی اسرائیل ضمن انتقاد از سیاست های مجازاتی دولت اسرائیل علیه فلسطینیان، گفت که این سیاست ها کارساز نیست.

 

در بخش دیگر این روزنامه آمده است که آردان ضمن انتقاد از موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل گفت که راهکارهای فراوانی برای کاهش تهدیدات علیه اسرائیلی ها وجود دارد.

 

به نوشته آهارانوت که دولت بنیامین نتانیاهو دست به اقدامات لازم علیه مناطقی فلسطینی که کانون مجریان عملیات های شهادت طلبانه است، نمی زند.

 

این منبع یادآوری کرد که باید ارتش اسرائیل تمامی کانون های حضور مجریان عملیات های شهادت طلبانه را به کنترل و محاصره کامل خود درآورد و از تحویل جنازه های شهدای انتفاضه قدس خودداری کند، باید اسرائیل قدرت بازدارندگی را در برابر فلسطینیان تقویت بخشد و فلسطینیان را تهدید کند که در صورت تداوم عملیات هایشان علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

 

از سوی دیگر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یدیعوت آهارانوت تاکید کرد که باید رفت و آمد فلسطینیان در کرانه باختری و قدس؛ به ویژه در منطقه گوش عتصیون و تقاطع تفوح را که صحنه عملیات های فزاینده فلسطینیان است، محدود کرد.

 

اوری آریل ادامه داد که نباید به فلسطینیان اجازه تردد با پای پیاده یا خودرو در این مناطق را داد. 

 

این منبع ادامه داد که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از تحویل نیم میلیارد شیکل از درآمدهای مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کرد که ما این پول ها را به این تشکیلات می دهیم تا امنیت مان را تامین کند.

 

موشه کحلون تصریح کرد که این اموال و دارایی ها موجب تامین امنیت رژیم صهیونیستی خواهد شد، زیرا بخشی از آن در اختیار سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان قرار می گیرد که ماموریتشان حمایت از صهیونیست ها و تامین امنیت آن هاست.

 

کحلون با لحنی تحقیر آمیز اظهار داشت که آن ها مستحق اینگونه هدایا نیستند، اما ما در اصل این پول ها را به آن ها می دهیم چون از ما حمایت می کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات