۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۱۹۵۸۹

نماینده رهبری در عراق از تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه‌های علمیه نجف و قم خبر داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کشور عراق از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو حوزه علمیه قم و نجف اشرف در ابعاد مختلف علمی و پژوهشی خبر داد.
.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از نجف اشرف، حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در کشور عراق امروز در گردهمایی طلاب حوزه علمیه قم در نجف اشرف اظهار داشت: توافقی میان حوزه‌های علمیه قم و نجف صورت گرفت تا ارتباط میان این دو مرکز بزرگ عالم تشیع اسلام بیش از گذشته گسترده‌تر شود.


وی با بیان این‌که توافق بیشتر در ابعاد علمی، پژوهشی و ... بوده است، خاطرنشان کرد: در حالی که نام امام خمینی(ره) در این سرزمین جرم به حساب می آمد، امروز مردم عراق با افتخار نام و یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را به زبان می آورند وایشان را الگوی خود قرار می دهند.


نماینده ولی فقیه در کشور عراق ادامه داد: هم اکنون 7 مدرسه به نام حضرت امام خمینی (ره) در کشور عراق به ثبت رسیده است که مشغول به تربیت طلاب علوم دینی در نقاط مختلف این کشور اسلامی و شیعی هستند.


همچنین حجت الاسلام احسانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف، طی سخنانی با تأکید بر بهره‌برداری معنوی از فرصت معنوی حضور در عتبات عالیات اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ «إن لربّکم فی أیام دهرکم نفحات، ألا فتعرضوا لها»


وی با بیان این‌که فرصت‌های زیارتی در سفر عتبات عالیات با عنایت خاص و ویژه حضرات معصومین(ع) شامل حال ما شده است، خاطرنشان کرد: این سفر فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس و همچنین درک فضائل معرفتی جهت تقرب به درگاه الهی است.


حجت الاسلام احسانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش ویژه روحانیت در هدایت و سعادت جامعه گفت: حوزه های علمیه و روحانیان رسالت خطیری در تبلیغ معارف اسلامی بر عهده دارند که اگر این رسالت به درستی عمل شود، سعادت جامعه تضمین خواهد شد./935/ب202/د

ارسال نظرات