۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۱۹۶۹۳
در آستانه‌ روز درختکاری منتشر می‌شود؛

کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» با هدف انتقال نقطه نظرات، دغدغه‌ها و رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سوی انتشارات انقلاب اسلامی راهی بازار نشر می‌شود.
کتاب «نهضت حفظ محيط زيست»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «نهضت حفظ محیط زیست» با هدف انتقال نقطه نظرات، دغدغه‌ها و رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به مسئولان و آحاد ملّت شریف و انقلابی ایران اسلامی درباره‌ی اهمیّت و حفظ محیط زیست تألیف شده است. این اثر مشتمل‌بر تمامی بیاناتی است که معظّمٌ‌له از سال 63 تا کنون در این موضوع موضوع بیان فرموده‌اند.

 

فرازی از این کتاب

 «حفظ محیط زیست؛ مانند حفظ خانه‌ی خودمان»

 

من تأکید میکنم که اهمّیت به محیط زیست یکی از برنامه‌های حتمی مسؤولین و یکی از خواستهای قاطعانه‌ی ملّت باشد. ملّت خودشان ضمن این‌که باید کوشش بکنند که محیط زیست را تخریب نکنند باید نیز بخواهند که محیط زیست بوسیله‌ی هیچکس تخریب نشود. همچنانی که اگر ما از در خانه‌ی خودمان بیاییم بیرون ببینیم کسی در منزل ما زباله ریخته، آرام نخواهیم گرفت و به او اعتراض خواهیم کرد و شاید دست به گریبان بشویم، یا به مأمورین انتظامی شکایت ببریم. همین‌طور اگر دیدیم کسی محیط زیست ما را تخریب میکند - با اتومبیل خودش با انواع و اقسام کارهای نادرست و ناباب - بایستی به او اعتراض بکنیم و بایستی بخواهیم که جلوی این کار گرفته بشود.

 

مصاحبه با برنامه «سلام صبح بخیر» رادیو در مورد آلودگی هوا (7 دی 1366)

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنند./998/د102/ق 

منبع: انتشارات انقلاب اسلامی

ارسال نظرات