۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۱۹۸۴۰
وزیر اوقاف مصر:

گروه‌های افراطی از مفهوم «ولی امر» سوء استفاده می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با اشاره به سوء استفاده تروریست‌ها از مفهوم ولی امر تاکید کرد که تنها حاکم اسلامی حق صدور جهاد را دارد.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در سخنانی در دانشگاه قاهره با عنوان «مفاهیمی که باید تصحیح شود» تاکید کرد که گروه‌های افراطی اصطلاح «ولی امر» را برای منافع سیاسی و جذب جوانان ناآگاه برای انجام رفتارهای خشونت آمیز به خدمت گرفته‌اند.


وی خاطر نشان کرد: هیچ فردی در حکومت حق اعلام جهاد را ندارد و تنها «ولی امر» چنین اجازه‌ای را دارد که این عنوان در میان دولت‌های مختلف و با توجه به قانون اساسی تعریف شده در هر کشوری متفاوت است.


وزیر اوقاف مصر با بیان آنکه طبق قانون اساسی مصر عبدالفتاح سیسی رییس جمهور این کشور ولی امر به حساب آمده و هیچ فردی غیر از او حق صدور فتوای جهاد را ندارد، افزود: برخی از کشورهای منطقه با استفاده از عنوان «ولی امر» آتش جنگ به روی کشورهای همسایه را می‌گشایند.


جمعه تصریح کرد: کشتار و قتل بر اساس اعتقاد و اندیشه در اسلام وجود ندارد و تنها در راه خدا و یا مبارزه با دشمنان مجوز قتل دیگران را داریم همانگونه که پیامبر اکرم (ص) در یکی از جنگ‌های خود هنگامی که زنی را مقتول مشاهده کرد بسیار غضبناک شده و فرمود که این زن نباید کشته می‌شد./981/ب903/د

ارسال نظرات