۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۲۵۱
اندیشمند مصری:

شیوخ فاسد منطقه امنیت و حیات خود را مدیون حزب الله هستند

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعی مصر با اشاره به تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که اگر حزب الله نبود شیوخ فاسد منطقه تاکنون از سوی داعش به دار آویخته شده بودند.
احمد راسم النفيس از انديشمندان شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعی مصر در مقاله‌ای نسبت به تصمیم شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر تروریسم خواندن حزب الله واکنش نشان داد.


النفیس در این مقاله می‌نویسد: تصمیمی که وابستگان عرب و مزدوران حامی آل سعود در مورد حزب الله اتخاذ کردند در نوع خود بی‌نظیر است تا آنجا که اسرائیل هم نمی‌توانست با اجبار اتحادیه اروپا اعضای آن را وادار به اتخاذ چنین رویکردی کند.


وی افزود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حالی چنین تصمیمی را گرفتند که هیچگاه جرأت انتقاد و محکوم کردن جنایت‌های روزانه اسرائیل در حق ملت مظلوم فلسطین را ندارند و این اقدام علاوه بر آنکه بسیار مذموم و ناپسند است در حقیقت به معنای اعدام عزت و کرامت انسانی به شمار می آید.


اندیشمند شیعی مصر با بیان آنکه حزب الله تنها رمز کرامت جهان عرب است، خاطر نشان کرد: حزب الله لبنان تنها آبروی باقی مانده جهان عرب پس از امضای پیمان ننگین و ذلیلانه کمپ دیوید میان انور سادات و رژیم صهیونیستی است. کشورهای عربی، حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی معرفی کردند تا به همگان اعلام کنند که وظیفه مبارزه با تروریسم را دارند.


النفیس با اشاره به ناتوانی کشورهای خلیجی در نابودی تروریسم تصریح کرد: اعضای شورای همکاری خلیج فارس از صدور حتی یک لایحه علیه سازمان‌های تروریستی موجود در سوریه عاجزند از آن سوی خاندان آل سعود با بهره گیری از نفوذ مالی و اجتماعی، تمام تلاش خود را برای نجات گروهک‌های تروریستی از منجلاب مرگ و نابودی به کار گرفته است.


کارشناس سیاسی جهان اسلام ادامه داد: از دیدگاه عربستان سعودی و همپیمانانش فقط داعش و حزب الله سازمان‌های تروریستی هستند اما القاعده و سایر گروهک‌های جگرخوار که به کشتار مردم پرداخته را از این لیست خارج ساخته است. از دیدگاه تحلیل‌گران و مطابق سخنان سید حسن نصرالله که پرده از نقشه‌های سه ضلعی آمریکایی_اسرائیلی_ترکیه‌ای علیه مردم سوریه و لبنان برداشت، تصمیم امروز شورای همکاری خلیج فارس به پشتوانه دیدارهای متعدّد مسؤولان سعودی با اسرائیل در ریاض اتخاذ شده است.


راسم النفیس در پایان اظهار داشت: آنچه که مسلم است، تصمیم کشورهای عربی آمر به منکر و ناهی از معروف و متواضع در برابر صهیونیسم در حکم اعلام جنگی علیه عربیّت حقیقی و حمایت آشکار و واضح از جمعیت‌های تروریستی_وهابی_القاعده‌ای در سوریه، لبنان، عراق و یمن است. اگر حزب الله نبود عناصر گروه تروریستی داعش، مشایخ فاسدی که امروز مدعی مبارزه با تروریسم بوده و حزب الله را در زمره سازمان‌های تروریستی قرار داده را اعدام می‌کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات