۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۴۹۴

یکی از روحانیان لبنان بر لزوم برقراری صلح میان کشورهای عربی و اسلامی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان تاکید کرد که تمسک به وحدت ملی در لبنان می تواند کشور را در برابر توطئه دشمنان مصون بدارد.
حجت الاسلام احمد قبلان، خطيب جمعه برج البراجنه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: همه مردم و مسؤولان باید بنا بر توصیه ائمه معصومین(ع) بر خلاف تمایلات نفس اماره خود عمل کنند و با کنار گذاشتن خواسته های نفسانی به رشد و تعالی برسند.

 

وی افزود: شرایط کشور و منطقه از حساسیت بالایی برخوردار است و این مساله اقتضا دارد که مردم و مسؤولان به معنای واقعی کلمه، هوشیاری خود را در برابر فتنه افرزوی ها و دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی حفظ کنند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: لبنان کشوری است که بر مبنای زندگی مسالمت آمیز اداره می شود و تنها با تمسک به وحدت ملی و حفظ مصالح عمومی می توان این کشور را از گزند توطئه گری دشمنان مصون داشت.

 

حجت الاسلام قبلان در ادامه به مساله ریاست جمهوری و ضروت انتخاب آن اشاره و خاطر نشان کرد: آنچه امیدها را برای حل مشکلات کشور زنده می کند پُر شدن خلأ ریاست جمهوری در کشور است. از سرگیری اقدامات موسسات دولتی و ادارات بستگی به انتخاب رییس جمهوری مقتدر دارد.

 

امام جمعه برج البراجنه در پایان گفت: ما همواره به صلح عربی ـ عربی و عربی ـ اسلامی دعوت کرده ایم چرا که اقدامات خصمانه کشورهای عربی اسلامی علیه یکدیگر فضای منطقه را متشنج کرده و بستر فتنه را در همه جا می گستراند. آنچه برای اجرا شدن یک صلح عربی لازم است خاموش شدن آتش درگیری و فتنه در سوریه است و راه آن، جلوگیری از حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تکفیری تروریستی مستقر در این کشور است./1321/ب903/د

ارسال نظرات