۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۶۴۸

ماهنامه پیام انقلاب در گام نود و پنجم

خبرگزاری رسا ـ نود و پنجمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران منتشر شده است.
نود و پنجمين شماره ماهنامه پيام انقلاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نود و پنجمین شماره ماهنامه اجتماعی سیاسی فرهنگی پیام انقلاب ویژه بهمن و اسفند 94 به صاحب‌امتیازی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و مدیر مسؤولی رمضان شریف منتشر شده است.

  

این ماهنامه از چهار بخش «راهبردی»، «بین الملل»، «سیاسی»، «فرهنگی و اجتماعی» تشکیل شده است.

  

در بخش «راهبردی» مطالبی همچون: «منشور هدایت، یک جرعه نور»، «زنهار بزرگ»، «سپاه؛ بازوی قدرتمند دیپلماسی»، «توانمندی و بازدارندگی»، «جهاد ادامه دارد» و «حامیان نهضت» را مطالعه می‌کنیم.

 

«هواداری یغما»، «ترس مشترک، جنگ مشترک»، «دیپلماسی در مقابل دسته چک»، «داووس؛ اجلاس برای هم پیمانی سرمایه‌داری و منفعت‌طلبی»، « بنویسیم وهابیت بخوانیم صهیونیسم»، «اتحاد عبری ـ عثمانی در راستای غربی ـ عربی» و « شورای همیاری استبداد و استعمار» عناوین مطالبی است که در بخش «بین الملل» می‌خوانیم.

  

«بنویسیم وهابیت؛ بخوانیم صهیونیسم»، عنوان مقاله‌ای به قلم حمید احمدی‌نژاد با بررسی نقش استعمار در پیدایش آل سعود و آل یهود است، در قسمتی از متن می‌خوانیم:

 

وهابیت و صهیونیسم را می‌توان دو روی یک سکه دانست؛ چرا که در مبانی شکل‌گیری آنها از نظر فکری، اجتماعی و حمایت‌های سیاسی، قرابت‌های معنایی بسیاری وجود دارد. از سوی دیگر همان‌طور که در نظریه برخورد تمدن‌های هانتینگتون، سیطره برخورد آینده تمدن‌ها بر سیاست جهانی مطرح شده و دو بازیگر اصلی این برخورد، اسلام و غرب دانسته شده‌اند، باید گفت ترس از اسلام راستین و تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان که ریشه تاریخی شکل‌گیری این دو جریان بوده؛ همچنان به عنوان ایدئولوژی حاکم در غرب نفوذ دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که ماهیت مشترک این دو جریان علاوه بر اشتراک در دوری از متن حقیقی مذهب و دین بر آمده از ساختارهای مورد حمایت استعمار برای تأمین منافع خود بوده است؛ ماهیتی که امروزه باعث شده وجود اشتراک بسیاری در ابزار، ساختار، معنا و رویکردهای این دو جریان یافته شود. این مقاله درصدد بازشناسی تاریخی شکل‌گیری این اشتراک و نیز نمودها و تأثیرات همسویی میان این دو جریان انحرافی است.

 

ناصر السعید، نویسنده عربستانی در کتاب خود با عنوان «خاندان سعودی را بشناسیم» اثبات می‌کند که اصل این خاندان به یهودیان حجاز و مدینه برمی‌گردد. او به چگونگی حمایت یهودیان از جنبش محمد بن عبدالوهاب که به شکل‌گیری اندیشه وهابیت منجر شد، اشاره می‌کند و سپس مراحل قرار گفتن رهبری دینی در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن، واگذاری رهبری سیاسی عربستان سعودی به خاندان «آل سعود» را که توسط یهودیان طراحی شده و به اجرا در آمده توضیح می‌دهد.

 

علاوه بر این عنوان می‌کند که بن گوریون (بنیان‌گذار رژیم صهیونیستی) برای تأسیس رژیم مورد نظر خود، مورد حمایت مستقیم «آل سعود» قرار داشته است.

 

 

«تعاملات جدید، معاملات جدید»، «آن که به خورشید خاک بپاشد کور خواهد شد»، «خطاهای راهبردی»، «داس ابلیس در درست شیطانک‌ها»، «توطئه جبهه غربی ـ عبری ـ عربی»، «معامله دو سر باخت» و «آیین اهریمنی» نام‌های مقالات بخش «سیاسی» است.

 

عناوینی همچون «پایان هژمونی»، «اقتضای طبیعتش این است»، «ارتقاء جایگاه اسلام از مسر انقلاب اسلامی» و «ترقی؛ از شعار تا واقعیت»، «گفتمان مقاومت؛ از پیروزی تا فراگیر شدن»، «رهبری امام خمینی(ره)، آرمان‌های و اهداف انقلاب اسلامی»، «اسلام، به وقت امروز»، «دپوی اقتصاد، از مقاومت تا تثبیت» و «برنامه ششم توسعه برخی از بسترهای نفوذ را قانونی می‌کند» را در بخش «سیاسی» می‌خوانیم.

 

در بخش «فرهنگی و اجتماعی» عناوین «مصادیق رویش‌های انقلاب را می‌توان در مناطق عملیاتی دید»، «این ژنرال‌های جوان»، «پاسدار عالم؛ عالم پاسدار»، «ما خون تازه در رگ عشقیم»، «دانش، شاگرد مکتب توست» و « این گاهواره؛ مل ک خصوصی نیست» پیش روی ما است.

  

گفتنی است نود و پنجمین شماره ماهنامه پیام انقلاب در 76 صفحه به قیمت 3 هزار تومان از سوی نمایندگی ولی‌فقه در سپاه پاسداران منتشر شده است./998/ن602/ق

ارسال نظرات