۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۰۵۸
در 100 هزار نسخه

انتشار نقشه راهنمای حرم رضوی ویژه زائران نوجوان

خبرگزاری رسا ـ نقشه راهنمای حرم مطهر رضوی ویژه زائران نوجوان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علیه السلام در شمارگان صد هزار نسخه منتشر شد.
توزيع نقشه راهنماي حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،نقشه و بروشور راهنمای حرم مطهر رضوی از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و در بین زائران و مجاوران حرم امام هشتم علیه السلام توزیع شد.

در نقشه و بروشور راهنمای حرم مطهر رضوی مکان‌های ویژه کودکان و نوجوانان شامل کتابخانه کودک و نوجوان، واحد مسابقات، بخش کودک و نوجوان دارالقرآن، نمایشگاه کبوترانه و نورالهدی معرفی شده است.

این بروشور و نقشه، زائران نوجوان را با مکان‌های مذهبی و دیدنی همچون مراکز خدماتی، مکان‌های مخصوص کودکان و نوجوانان و مقبره مشاهیر مدفون در حرم مطهر رضوی آشنا می‌کند.

همچنین معرفی مکان‌های مذهبی همچون روضه منوره(ضریح مطهر)، مسجد گوهرشاد، موزه‌های آستان قدس رضوی، نقاره‌خانه، ایوان ولی عصر علیه السلام، نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی، آشیانه کبوترها و نمایشگاه حکایت آفتاب از دیگر موضوعات پرداخته شده در این نقشه است.

آشنایی با مراکز خدماتی نیز شامل دفاتر وکیوسک‌های راهنمای زائر، میهمان سرا، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دارالشفای امام رضا علیه السلام، آگاهی، اداره پاسخگویی به سئوالات دینی، فروشگاه محصولات فرهنگی رضوی و سرویس‌های بهداشتی از دیگر مکان های معرفی شده در این نقشه است.

معرفی مقبره مشاهیر مدفون در حرم مطهر رضوی شامل مقبره شیخ بهایی که ایشان یکی از علمای پرآوازه ایران و معمار قسمت‌های مهمی از حرم مطهر رضوی در زمان‌های گذشته است، مقبره علامه شیخ محمد حر عاملی از دانشمندان مشهور اسلام، مقبره علامه طبرسی که این دانشمند بزرگ در مکان سرسبزی در کنار حرم مطهر رضوی به نام باغ رضوان مدفون هستند، از جمله موضوعات پرداخته شده در این نقشه راهنمای حرم است.

شهید هاشمی‌نژاد یکی از روحانیون انقلابی که در سال 1360 توسط منافقان به شهادت رسید و علامه محمد تقی جعفری از بزرگترین دانشمندان عصر حاضر که در جوار این امام مهربان به خاک سپرده شد، از دیگر مشاهیر مدفون در حرم مطهر رضوی است که این نقشه راهنما به معرفی آن پرداخته است./1308/د102/ق

 

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات