۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۲۴۳۸۴

انتشار دویست و شصت و یکمین شماره ماهنامه پوپک

خبرگزاری رسا ـ دویست و شصت و یکمین ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 261 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسئولی محمد حسنی ویژه فروردین‌ماه 1395 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شعر کودک»، «شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «شعر»، «روزهای نو»، «داستان»، «فکرهای نقره‌ای»، «خنده منده»، «قصه‌های نماز»، «گفت‌وگو»، «جدول»، «سرگرمی»، «مسافران بهشت» و «قصه‌های قدیمی» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در ذیل بخشی با عنوان باغچه نور ذیل موضوع گاهی لازم است نو بشویم می‌خوانیم: «نو شدن فقط به پوشیدن لباس یا کفش نو نیست؛ فقط به این نیست که به در و دیوار خانه رنگ تازه بزنیم، یا شیشه‌های خانه را پاک کنیم و فرش‌هایمان را بشوییم.

 

گاهی لازم است خودمان هم نو بشویم، دلمان را از گرد و غبار کینه و بداخلاقی پاک کنیم، به قهرها پایان دهیم و با هم دوست باشیم. نو شدن اطاعت از خدا است، شکر نعمت‌های اوست و آرزوی سلامتی برای دوستان، هم‌وطنان و آدم‌های گرفتار و مظلوم».

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «کمیک استریپ»، «سرگرمی»، «باغچه نور»، «کاردستی»، «شعر»، «میزگرد بچه‌ها»، «سفرهای من» و «بچه‌ها خبر!» اشاره کرد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «مسابقه دنباله نویسی»، «سفری با عید نوروز»، «پرت و پلا»، «خوش‌بختی یعنی»، «کبوتر نامه‌رسان»، «آگهی»، «در باغ نهج‌البلاغه» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان در باغ نهج‌البلاغه ذیل موضوع نشانه ناتوانی آمده است: «مامان گفت: مریم‌جان! چرا دیگر با دوستت مائده مدرسه نمی‌روی؟ مریم گفت: مائده خسیس است؛ چون نگذاشت جواب سؤال را از روی ورقه‌اش ببینم!

 

مامان گفت: خوب نیست درباره دوستت این‌طور حرف بزنی. تو باید خودت دَرست را بخوانی؛ نه این‌که جواب سؤال را از روی ورقه دیگران ببینی! مریم خجالت کشید و سرش را پایین انداخت. مامان ادامه داد: دخترم! حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید که غیبت‌کردن پشت سر دیگران، نشانه ضعف و ناتوانی است!».

 

دویست و شصت و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه فروردین‌ماه 1395 در 56 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات