۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۲۵۱۵۱

واکنش جمعیت علمای مسلمان لبنان نسبت به اتهام زنی علیه ایران در نشست سران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ جمعیت علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که هجمه علیه ایران و اتهام زنی به مقاومت در اجلاس سران کشورهای اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و محکوم است.
جمعيت علماي مسلمان لبنان

 
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمان لبنان، در جلسه هفتگی خود با صدور بیانیه ای از اقدامات نشست سران کشورهای اسلامی در ترکیه ابراز تاسف کرد و افزود: در شرایطی که امت اسلامی در وضعیت نابه‎سامانی به سر می برد، این نشست به جای بررسی راه های آزادسازی فلسطین و حل مشکلات، اقداماتی انجام می دهد که اختلافات بین کشورهای منطقه را عمیق تر کرده و آتش فتنه را برافروخته تر می کند.

 

در این بیانیه آمده است: مصالحه با رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت در برابر جنایت هایی که این رژیم در مناطق اشغالی می کند از اقداماتی است که نشست سران اسلامی عهده دار آن بوده است.

 

این جمعیت تاکید کرد: انتظار نمی رفت که نشست سران کشورهای اسلامی بیانیه هایی صادر کند که با اعمال فشار دشمنان بر امت اسلام همسو باشد. تصمیماتی که در این نشست اتخاذ شد متناسب با سیاست های استعمارگران در زمینه تقسیم منطقه بر اساس اهداف شوم آنان است.

 

اعضای این جمعیت تصریح کردند: اینکه اعضای نشست سران کشورهای اسلامی درصدد محکوم کردن شریف ترین پدیده تاریخ امت اسلامی یعنی مقاومت هستند و یا ابراز مخالفت و دشمنی علیه ایران که به طور جدی در مسیر آزادی فلسطین تلاش می کند، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و بزرگترین خطای این نشست شمرده می شود.

 

در پایان بیانیه جمعیت علمای مسلمان لبنان آمده: امید است مسلمانان منطقه با بصیرتی که دارند متوجه ارتباط برخی حکام عرب با آمریکا شده و در برابر سیاست های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش جدی نشان دهند. وحدت امت های اسلامی و حمایت از مقاومت یک پاسخ عملی به وابستگی حکام کشورهای عربی به بیگانگان است. امت اسلامی پس از آزادسازی فلسطین و نابودی غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل، به عزت نهایی خواهد رسید./1321/ب902/د

ارسال نظرات