۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۲۵۴۴۳

محاصره یک شهرک شیعه نشین در بحرین

خبرگزاری رسا ـ پلیس بحرین شنبه شب با ادعای اجرای عملیات تجسس برای یافتن مسؤولان قتل یک مامور پلیس، شهرک کرباباد در شمال منامه را محاصره و ورود و خروج ساکنان را منع کرد.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «الوسط» خبر داده که پلیس بحرین تمام مسیرهای خروجی این شهرک را مسدود کرده و به ساکنان آن اجازه خروج نمی دهد.


وزارت کشور بحرین روز شنبه ادعا کرد که در یک حمله تروریستی در شهرک شیعه نشین کرباباد یک مامور پلیس کشته و دو تن دیگر به شدت مجروح شدند. بنا بر اعلام رسانه های بحرینی، تحقیق در خصوص این حادثه ادامه دارد.


دولت بحرین از برخی حوادث در این کشور و انتساب آن به شیعیان برای زمینه سازی سرکوب شیعیان استفاده می کند. بحرین در دو سال گذشته گزارشهای متعددی از حملات با استفاده از مواد انفجاری دست ساز منتشر کرده و با فرافکنی مشکلات داخلی خود، ایران و حزب الله لبنان را به حمایت از این اقدامات متهم کرده است.


این کشور که میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا است، از زمان اعتراضات گسترده سال 2011 تاکنون شاهد ناآرامی های پراکنده بوده است. بحرین اعتراضات سال 2011 شیعیان برای رفع تبعیض ها را با کمک نظامی عربستان سرکوب کرد.


دولت بحرین مدعی است که مخالفان در این کشور یک برنامه کار فرقه ای دارند اما مخالفان شیعه این اتهام را رد می کنند و خواسته خود را رفع ظلم و تبعیض و برقراری حکومت مردم سالاری در این کشور می دانند./982/ب102/د

ارسال نظرات