۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۳۲۵۵۲۸

اعتراض علمای شیعه به سیاست ضددینی آل‌خلیفه

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین با انتشار بیانیه‌ای به تداوم بازداشت علمای دین و ائمه مساجد از سوی رژیم آل‌خلیفه اعتراض کرده‌اند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین با انتشار بیانیه‌ای به تداوم بازداشت علمای دین و ائمه مساجد از سوی رژیم آل‌خلیفه اعتراض کرده‌ و خواستار تغییر رویکرد رژیم در این زمینه شدند.

 

در بیانیه علمای شیعه بحرین که روز یکشنبه، 29 فروردین منتشر شد، آمده است: علمای شیعه در پی ایجاد بحران یا فتنه‌انگیزی نیستند و خطبه‌های آن‌ها در مساجد در راستای تبیین امور دینی است، نه ترویج خشونت و افراط‌گرایی.


 
علمایی همچون آیات عیسی قاسم، عبدالحسین الستری، عبدالله الغریفی و محمد صالح الربیعی این بیانیه را امضا کردند.


 

علمای شیعه در این بیانیه، آگاه کردن مردم به مسائل دینی را وظیفۀ علمای دینی دانستند و افزودند: اگر رژیم بحرین علما را از انجام این وظیفه منع می‌کند، بهتر است حضور در مساجد و اقامه نماز را ممنوع اعلام کند.


 
روز یکشنبه به مناسبت روز ملی آزادی‌های دینی در کشور بحرین، 10 سازمان مدافع حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با محدود کردن آزادی‌های دینی اعلام کردند.


 
این سازمان‌ها از رژیم بحرین خواستند حقوق مردم را رعایت کند و از تبعیض مذهبی بپرهیزد.


 
در این بیانیه آمده است: با وجود این‌‎که نیمی از جمعیت مردم بحرین مهاجر هستند و بافت دینی و اخلاقی متنوعی در این کشور وجود دارد، سال‌هاست مردم به شکل مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر زندگی‌ می‌کنند.


 
این سازمان‌های حقوق بشری در ادامه تأکید کردند: سیاست‌های تبعیض‌آمیزِ رژیم بحرین و حمله به گروهی خاص کشور را به بیراهه خواهد کشید.  


 
این در حالی است که بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند
./982/ب102/د

ارسال نظرات