۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۷۶۰۹
رييس شوراي عالي گزينش كشور:

روحانيت بايد بر كارهاي حكومت نظارت كند

رسا، سرويس سياسي ـ رييس شوراي عالي گزينش در نخستين همايش روحانيان شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي كشور به تبيين وظايف روحانيان در برابر حكومت پرداخت.
روحانيت بايد بر كارهاي حكومت نظارت كند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام سالك، رييس شوراي عالي گزينش كشور، صبح امروز، 29 بهمن‌ماه، در نخستين همايش روحانيان شاغل دستگاه‌هاي اجرايي كشور با اشاره به اين‌كه هم ‌اكنون هفت هزار شبهه در بين جوانان پراكنده شده است، وظيفه روحانيان را در شناسايي و پاسخ‌گويي به شبهات، حساس و خطير دانست.
حجت‌الاسلام سالك ابراز داشت: روحانيان بايد براي گسترش فرهنگي قرآني و تمدن ‌سازي اسلامي تلاش بيشتري كنند. 
وي در اين همايش، كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، خطر نفاق و افراد منافق را بيشتر از دشمنان ظاهري همچون آمريكا و رژيم اشغال‌گر قدس دانست و گفت: همه بايد با اتحاد و ولايت‌مداري از بروز و پيش‌روي نفاق جلوگيري كنند.
حجت‌الاسلام سالك با بيان اين‌كه هم ‌اكنون جمهوري اسلامي ايران به قدرت بزرگي در دنيا بدل شده است، افزود: دشمنان اعتراف مي‌كنند كه قدرتِ عصر حاضر، قدرت اسلام و ولايت است، به همين منظور براي دور كردن مردم از قرآن و انحراف عاشورا اقدام كرده‌اند كه البته با هوشياري و برخورد آگاهانه و به موقع مراجع تقليد رو به ‌رو شدند.
وي در ادامه ابتكار عمل در چالش‌هاي سياسي را به دست جمهوري اسلامي دانست و اظهار داشت: همه فتنه‌ها، قطعنامه‌ها و برخوردهاي دشمنان با مسائل علمي و داخلي ايران واكنش آنان در برابر ترس از اين قدرت است.
حجت‌الاسلام سالك با اشاره به اين‌كه گسترش فرهنگ اسلام‌ خواهي، حكومت آمريكا را به لرزه درآورده است، گفت: با گسترش فرهنگ اسلامي در آينده نزديك حكومت‌هاي بزرگ دنيا اسلام را خواهند پذيرفت.
وي تأكيد كرد: جوانان فلسطين، قدس را آزاد خواهند كرد و از اين رو همه حكومت‌هاي اسلامي بايد براي نابودي صهيونيست‌ها از فلسطينيان حمايت كنند.
رييس شوراي عالي گزينش كشور در بخش ديگري از سخنانش مردم را پشتوانه جمهوري اسلامي خواند و خاطرنشان كرد: حكومت اسلامي بدون مردم معنا پيدا نمي‌كند و روحانيت و دولت بايد در خدمت مردم باشند.
وي با اشاره به اين‌كه دكترين برخورد روحانيت با حكومت در نهج‌البلاغه آمده است، تصريح كرد: خيرخواهي براي مردم با تقسيم عادلانه بيت‌المال، آموزش مردم و جلوگيري از جهالت و تربيت اسلامي وظيفه حكومت است و روحانيان بايد براي آن بسترسازي و بر اجرايش نظارت كنند.
وي با تأكيد بر روشنگري سياسي روحانيان گفت: بايد افرادي كه نامه دعوت از آمريكا و سازمان ملل براي نظارت بر انتخابات را امضا كردند و كساني كه در مجلس ششم تحصن كردند و نيز كساني كه در كنفرانس برلين و قبرس انحراف خود را آشكار ساختند، به مردم شناسانده شوند.
حجت‌الاسلام سالك همچنين با اشاره به حمايت رهبر معظم انقلاب از دولت نهم خاطرنشان كرد: مخالفت عملي با سياست‌هاي دولت نهم از آفت‌هايي است كه در برخي از روحانيان ديده مي‌شود و بايد از آن جلوگيري كرد.
وي در پايان ارائه چارچوب فقه سياسي را ضروري شمرد و ابراز داشت: بايد به گونه‌اي عمل شود كه اگر خبري به شخصي رسيد بتواند آن را با دكترين نهضتي امام خميني(ره) تطبيق داده و حق را از باطل تشخيص دهد.


ارسال نظرات