۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۲۳۶۲۷

سفر وزیر اطلاعات صهیونیستی به آمریکا برای تحریم حزب‌الله

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ماه آتی برای تحریم بیشتر حزب‌الله به کنگره آمریکا می‌رود. قبل از او معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا با همین هدف به بیروت می‌آید و همزمان تحریم اسرائیل در ایالت «آیووا» ممنوع شد.
حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با ممنوع شدن تحریم رژیم صهیونیستی در سنای ایالت آیووا آمریکا، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با اشاره به حمایت نکردن ایالات متحده از این رژیم، خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر حزب‌الله شد.

 

«اسرائیل کاتص» در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم پست» با بیان اینکه دولت اوباما به اندازه کافی از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل یا جای دیگر حمایت نمی‌کند، از تروریستی خوانده شدن حزب‌الله از سوی کشورهای عربی استقبال کرد.

 

وی که قرار است 22 ماه مه برای شرکت در کنفرانسی به نیویورک سفر کند، قصد دارد در آمریکا حمایت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره را برای اعمال تحریم‌های فعال‌تر بر حزب‌الله و هرکسی که به آنها کمک می‌کند، جلب کند.

 

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، حمایت آمریکا از این رژیم را در مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت مهم دانسته و آن را جزء کلیدی از امنیت این رژیم اعلام کرد. کاتص چندی است که خود را برای نشستن بر کرسی نخست‌ وزیری رژیم صهیونیستی بعد از بازنشسته شدن بنیامین نتانیاهو آماده می‌کند.

 

هفته پیش یک منبع لبنانی گزارش داد که «دانیل گلاسر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم وابسته به دفتر «امور تروریسم و اطلاعات مالی» این وزارتخانه، بزودی به بیروت می‌رود تا مسؤولان لبنانی را که در مارس 2015 با آنان ملاقات کرده بود، از قانون جدید آمریکا علیه حزب‌الله مطلع کند.

 

زمان این سفر اوایل ماه «می» است و گلاسر مسئولان لبنانی را در چند و چون قانون «منع حمایت مالی بین‌الملل از حزب‌الله» و اثرات و چگونگی تعامل با آن که متعرض بخش بانکی لبنان نشود، قرار خواهد داد.

 

باراک اوباما قانون تحریم حزب‌الله به شماره «2297» را در 18 دسامبر 2015 امضا کرده بود. پیش از تایید رییسجمهوری آمریکا، این قانون در کنگره با اجماع تصویب شده بود.

 

اخیرا پخش شبکه المنار با فشار آمریکا از روی ماهواره‌های عرب‌ست و نایل‌ست متوقف شد و این فشارها همچنان از طرف متحدان منطقه‌ای آمریکا بر حزب‌الله ادامه دارد./980/ب102/د

ارسال نظرات